۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۴۲

معاون تبلیغات اسلامی گلستان:

پرورش هیئت های در ترازانقلاب زمینه تحقق تمدن نوین را فراهم می کند

پرورش هیئت های در ترازانقلاب زمینه تحقق تمدن نوین را فراهم می کند

گرگان- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: بالندگی هیئت در تراز اسلام ناب از الزامات تمدنی و یکی از محورهای مهم تحقق وحدت کلمه و انسجام اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا دیلمی عصر شنبه در کارگاه آموزشی با موضوع نقد تحریفات و خرافات در مناسک و مراسم مذهبی اظهارکرد: بالندگی هیئت در تراز اسلام ناب از الزامات تمدنی و یکی از محورهای مهم تحقق وحدت کلمه و انسجام اسلامی است.

وی افزود: یکی از محوری ترین نهادهای مذهبی و انقلابی مردم پایه با محوریت نشر معارف دینی و بصیرتی و حتی خدمات اجتماعی، هیئات و تشکل های مذهبی هستند.

دیلمی با اشاره به جایگاه مهم راهبردی هیئات مذهبی در جامعه، افزود: توجه به توانمندسازی و ارتقاء شاخصه ها و ویژگی های اثرگذار آن در میدان کارزار تمدنی و پیوست عمیق با فرهنگ عاشورایی از جمله مباحثی است که همواره باید در تشکل های دینی و انقلابی مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: ترسیم هیئت در تراز اسلام ناب با رویکرد انقلابی، عدالت خواهی، شهادت طلبی، ولایتمداری، استکبارستیزی، دشمن شناسی و توجه به مولفه ها و پیام های ماندگار عاشورا، از الزامات تمدنی، رمز تحقق وحدت کلمه و انسجام اسلامی است.

وی گفت: امروز امیدآفرینی در جامعه و حضور جوانان در صحنه دفاع از عظمت حدوث انقلاب اسلامی و دستاوردهای و تلاش برای تعالی آن یکی از مباحث مهمی است که باید به عنوان یک اصل در تشکل های دینی نهادینه شود و این نهاد انقلابی در این خصوص به ویژه در افق تمدنی، برنامه های خوبی در این خصوص در نظر دارد.

کد خبر 5163293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha