کرمانشاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از برگزاری سه جشنواره هنری فجر با محوریت فیلم، موسیقی و هنرهای تجسمی در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صفدری بعد از ظهر شنبه در نشست خبری که با حضور استادان خوشنویسی و منتخبین کارگاه‌های هنرهای تجسمی به منظور رونمایی از پوستر پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و تجلیل از هنرمندان کارگاه نقاشی «من هم یک سپاهی‌ام» برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نقش موثر هنرمندان در جامعه و فرهنگ‌سازی جامعه یکی از راه‌های انتقال فرهنگ، هنر است.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان همیشه در مواقع حساس کشور حضور و نقش پر رنگی داشته‌اند، افزود: زمان شناسی یک مقوله مهمی است که همگی باید در برهه‌های حساس تاریخ و با بروز وقایع مهم به آن دست پیدا کنند حال آنکه هنرمندان ما در این زمینه به خوبی عمل کرده و از نظام و کشور خود به خوبی حمایت کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم واکنش به موقع در شرایط حساس، تصریح کرد: تاریخ نشان می‌دهد که زمان شناسی امری ضروری است که هرکس در هر زمانی واکنش متوازن و به موقع داشته در تاریخ جاودان چه شده است.

صفدری به بروز اتفاقات اخیر در کشور اشاره کرد و خاطر نشان کرد: با بروز اعتراضات و هجمه رسانه‌های معاند و غربی در اتفاقات اخیر اما شاهد زمان شناسی درست بسیاری هنرمندان بودیم که به طور خودجوش در حمایت از کشور و نظام جمهوری اسلامی به پا خواستند.

وی یادآور شد: برگزاری کارگاه نقاشی «من هم یک سپاهی‌ام» به همت جمعی نقاشان کشور اقدامی بود که به منظور محکومیت اقدام اتحادیه اروپا در تحریم سپاه پاسداران ایران راه‌اندازی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: بر گزاری کارگاه «من هم یک سپاهی‌ام» در حمایت از سپاه پاسداران در استان کرمانشاه تشکیل شد در ادامه مراسم و نشست امروز از آنها تجلیل خواهد شد.

صفدری در ادامه به برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر و فیلم فجر اشاره کرد و افزود: این ۲ رویداد به ترتیب از ۱۰ تا ۱۷ بهمن ماه و ۱۶ تا ۲۲ بهمن برگزار خواهد شد که آثار جشنواره هنرهای تجسمی در محل نگارخانه میرزا رضا کلهر و اکران فیلم‌های فجر در سینمای‌های آزادی، فرهنگ و بیستون خواهد بود.

وی در پایان برگزاری جشنواره موسیقی فجر نیز اشاره کرد و عنوان کرد: این جشنواره که پس از سه سال وقفه در کرمانشاه مجدد برگزاری خواهد شد از ۲۸ بهمن ماه تا اول اسفند دنبال می‌شود.