۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۴۵

مدیرکل ارشاد کرمانشاه مطرح کرد؛

برگزاری جشنواره فیلم، موسیقی و هنرهای تجسمی فجر در کرمانشاه

برگزاری جشنواره فیلم، موسیقی و هنرهای تجسمی فجر در کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از برگزاری سه جشنواره هنری فجر با محوریت فیلم، موسیقی و هنرهای تجسمی در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صفدری بعد از ظهر شنبه در نشست خبری که با حضور استادان خوشنویسی و منتخبین کارگاه‌های هنرهای تجسمی به منظور رونمایی از پوستر پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و تجلیل از هنرمندان کارگاه نقاشی «من هم یک سپاهی‌ام» برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نقش موثر هنرمندان در جامعه و فرهنگ‌سازی جامعه یکی از راه‌های انتقال فرهنگ، هنر است.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان همیشه در مواقع حساس کشور حضور و نقش پر رنگی داشته‌اند، افزود: زمان شناسی یک مقوله مهمی است که همگی باید در برهه‌های حساس تاریخ و با بروز وقایع مهم به آن دست پیدا کنند حال آنکه هنرمندان ما در این زمینه به خوبی عمل کرده و از نظام و کشور خود به خوبی حمایت کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم واکنش به موقع در شرایط حساس، تصریح کرد: تاریخ نشان می‌دهد که زمان شناسی امری ضروری است که هرکس در هر زمانی واکنش متوازن و به موقع داشته در تاریخ جاودان چه شده است.

صفدری به بروز اتفاقات اخیر در کشور اشاره کرد و خاطر نشان کرد: با بروز اعتراضات و هجمه رسانه‌های معاند و غربی در اتفاقات اخیر اما شاهد زمان شناسی درست بسیاری هنرمندان بودیم که به طور خودجوش در حمایت از کشور و نظام جمهوری اسلامی به پا خواستند.

وی یادآور شد: برگزاری کارگاه نقاشی «من هم یک سپاهی‌ام» به همت جمعی نقاشان کشور اقدامی بود که به منظور محکومیت اقدام اتحادیه اروپا در تحریم سپاه پاسداران ایران راه‌اندازی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: بر گزاری کارگاه «من هم یک سپاهی‌ام» در حمایت از سپاه پاسداران در استان کرمانشاه تشکیل شد در ادامه مراسم و نشست امروز از آنها تجلیل خواهد شد.

صفدری در ادامه به برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر و فیلم فجر اشاره کرد و افزود: این ۲ رویداد به ترتیب از ۱۰ تا ۱۷ بهمن ماه و ۱۶ تا ۲۲ بهمن برگزار خواهد شد که آثار جشنواره هنرهای تجسمی در محل نگارخانه میرزا رضا کلهر و اکران فیلم‌های فجر در سینمای‌های آزادی، فرهنگ و بیستون خواهد بود.

وی در پایان برگزاری جشنواره موسیقی فجر نیز اشاره کرد و عنوان کرد: این جشنواره که پس از سه سال وقفه در کرمانشاه مجدد برگزاری خواهد شد از ۲۸ بهمن ماه تا اول اسفند دنبال می‌شود.

کد خبر 5694304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha