قزوین- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین با تاکید بر تداوم آموزش دهیاران، از اجرای دوره‌های آموزشی در حوزه مدیریت روستایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، لیلا غریب مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین در خصوص آموزش دهیاران و شوراهای اسلامی اظهار داشت: آموزش نقش بسزایی در ارتقای سطح آگاهی علمی و شغلی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها دارد چرا که با توجه به پیشرفت روز افزون جامعه، موضوعات جدید در سطح روستاها مطرح می‌گردد و لازم است دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی برای تسهیل در امور، در دوره‌های آموزشی ضمن خدمت شرکت نمایند.

وی ادامه داد: امروز دیگر روش‌های قدیمی پاسخگوی حل مسائل روز نمی‌باشد و ناچار به استفاده از سیستم‌های نوین، نرم افزارها و سامانه‌های اداری هستیم.

غریب اضافه کرد: زمانی که سطح علمی دهیاران بالا باشد میزان پاسخگویی و رضایتمندی مردم افزایش پیدا کرده و آنان در مواجهه با شرایط خاص و جدید رفتارهای درستی از خود نشان داده و تصمیم مناسب را خواهند گرفت.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین با بیان اینکه دوره آموزشی ویژه دهیاران بدر خش های مختلف با همکاری جهاد دانشگاهی و حضور اساتید مجرب در حال برگزاری می‌باشد، اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۶۰۰ دهیار در استان قزوین مشغول به فعالیت هستند که بیش از ۵۰۰ نفر از آنان در دوره‌های آموزشی سال جاری حضور داشته‌اند.