قزوین- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: سد بالاخانلو تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم با تأمین بودجه در هفته دولت سال جاری آبگیری اولیه شود.

منصور ستوده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به قزوین اظهار کرد: منبع آب سد بالاخانلو رودخانه حاجی عرب بوده که ۱۷ میلیون متر مکعب آورده رودخانه دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین بیان کرد: از اهداف ساخت این سد تأمین آب شرب ۵ شهر و ۳۰ روستای جنوب استان تا افق سال ۱۴۲۵ به میزان ۵ میلیون متر مکعب می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه سد بالاخانلو در جنوب شهرستان بوئین زهرا قرار دارد افزود: از دیگر اهداف ساخت این سد تأمین حدود ۴/۴ میلیون متر مکعب جهت تغذیه مصنوعی و تنظیم حدود ۳/۲ میلیون متر مکعب نیاز کشاورزی برای آبیاری ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی است.

این مسئول با تاکید بر اینکه ارتفاع تاج سد ۳۰۷ متراست عنوان کرد: سد بالاخانلو از جنس خاکی با هسته روسی بوده و تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که ما امیدواریم با تأمین بودجه در هفته دولت سال جاری آبگیری اولیه شود.

وی در پایان گفت: اعتبار در نظر گرفته شد برای سد بالاخانلو ۷۰۰ میلیارد تومان بود که با پیگیری مجوز ماده ۲۳ این مبلغ به ۹۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت و اعتبار در نظر گرفته شده برای این سد در سال جاری ۲۰۵ میلیارد تومان است که تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.