۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۱۵

پیگیری مصوبات سفر هیئت دولت به قزوین –۷

سد بالاخانلو در هفته دولت آبگیری می‌شود

سد بالاخانلو در هفته دولت آبگیری می‌شود

قزوین- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: سد بالاخانلو تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم با تأمین بودجه در هفته دولت سال جاری آبگیری اولیه شود.

منصور ستوده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به قزوین اظهار کرد: منبع آب سد بالاخانلو رودخانه حاجی عرب بوده که ۱۷ میلیون متر مکعب آورده رودخانه دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین بیان کرد: از اهداف ساخت این سد تأمین آب شرب ۵ شهر و ۳۰ روستای جنوب استان تا افق سال ۱۴۲۵ به میزان ۵ میلیون متر مکعب می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه سد بالاخانلو در جنوب شهرستان بوئین زهرا قرار دارد افزود: از دیگر اهداف ساخت این سد تأمین حدود ۴/۴ میلیون متر مکعب جهت تغذیه مصنوعی و تنظیم حدود ۳/۲ میلیون متر مکعب نیاز کشاورزی برای آبیاری ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی است.

این مسئول با تاکید بر اینکه ارتفاع تاج سد ۳۰۷ متراست عنوان کرد: سد بالاخانلو از جنس خاکی با هسته روسی بوده و تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که ما امیدواریم با تأمین بودجه در هفته دولت سال جاری آبگیری اولیه شود.

وی در پایان گفت: اعتبار در نظر گرفته شد برای سد بالاخانلو ۷۰۰ میلیارد تومان بود که با پیگیری مجوز ماده ۲۳ این مبلغ به ۹۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت و اعتبار در نظر گرفته شده برای این سد در سال جاری ۲۰۵ میلیارد تومان است که تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

کد خبر 5766180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha