مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از عصر امروز انتظار می رود، شاهد افزایش ابرناکی با احتمال وقوع بارشهای رگباری در نواحی مرتفع و کوهستانی خراسان رضوی باشیم.

آذر رضایی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی؛ طی ۹۶ ساعت آینده تغییر در شدت و سرعت وزش باد در سطح استان که منجر به گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و در نواحی بادخیز با احتمال بروز خسارت پیش‌بینی شده پدیده جوی غالب خواهد بود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: امروز انتظار می‌رود در ساعات بعدازظهر شاهد افزایش ابرناکی با احتمال وقوع بارشهای رگباری در نواحی مرتفع و کوهستانی استان باشیم. بر اساس مدل‌های هواشناسی از فردا روند کاهش دما در سطح استان شروع و از گرمای هوا کاسته خواهد شد.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا پنجشنبه را صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد در ساعات بعدازظهر وزش باد نسبتاً شدید و افزایش ابر پیش بینی کرد.

رضایی پور افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای ۱۸ درجه و بردسکن با بیشینه دمای ۴۳ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت نوسانات دمایی مشهد مقدس بین ۲۵ و ۳۶ درجه سلسیوس در نوسان بوده است. ضمناً بیشترین سرعت وزش باد از سبزوار با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.