۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۳

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد؛

وقوع بارش‌های رگباری در نواحی مرتفع خراسان رضوی

وقوع بارش‌های رگباری در نواحی مرتفع خراسان رضوی

مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از عصر امروز انتظار می رود، شاهد افزایش ابرناکی با احتمال وقوع بارشهای رگباری در نواحی مرتفع و کوهستانی خراسان رضوی باشیم.

آذر رضایی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی؛ طی ۹۶ ساعت آینده تغییر در شدت و سرعت وزش باد در سطح استان که منجر به گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و در نواحی بادخیز با احتمال بروز خسارت پیش‌بینی شده پدیده جوی غالب خواهد بود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: امروز انتظار می‌رود در ساعات بعدازظهر شاهد افزایش ابرناکی با احتمال وقوع بارشهای رگباری در نواحی مرتفع و کوهستانی استان باشیم. بر اساس مدل‌های هواشناسی از فردا روند کاهش دما در سطح استان شروع و از گرمای هوا کاسته خواهد شد.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا پنجشنبه را صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد در ساعات بعدازظهر وزش باد نسبتاً شدید و افزایش ابر پیش بینی کرد.

رضایی پور افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای ۱۸ درجه و بردسکن با بیشینه دمای ۴۳ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت نوسانات دمایی مشهد مقدس بین ۲۵ و ۳۶ درجه سلسیوس در نوسان بوده است. ضمناً بیشترین سرعت وزش باد از سبزوار با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

کد خبر 5816542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha