زاهدان- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: تعاونی‌ها بیش از ۱۳ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان می‌سازند.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل احمد سلامی صبح امروز سه شنبه در حاشیه بازدید از سایت آرمان شهر طرح نهضت ملی مسکن شهرستان زاهدان، افزود: شرکت‌های تعاونی سیستان وبلوچستان در قالب طرح نهضت ملی مسکن، تعداد سیزده هزار و ۴۳۴ واحد مسکونی را در دست ساخت دارند.

وی ادامه داد: طرح «نهضت ملی تولید و عرضه مسکن» یکی از مهم‌ترین اقدامات مشترک اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان برای رونق دادن به تولید مسکن در این استان است که از سال ۹۹ فرایند اجرایی آن با مشارکت شرکت‌های تعاونی فعال و خوشنام حوزه مسکن استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اراضی مشخص شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زاهدان در دو سایت آرمان و تفتان شهر در غرب این شهرستان قرار دارد، افزود: تعداد ۴۶ تعاونی شامل ۳۸ تعاونی مسکن و هشت تعاونی عمرانی کار ساخت واحدهای مسکونی را در این طرح بر عهده دارند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در شهرستان سراوان نیز اراضی در سال ۱۴۰۱ توسط اداره کل راه و شهرسازی استان به تعداد پنج تعاونی عمرانی برای ساخت ۳۹۶ واحد مسکونی تحویل شده که پیشرفت فیزیکی پروژه حدود ۵ درصد است.

سلامی گفت: در حوزه اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان، پس از انعقاد قرارداد با تعداد ۹ تعاونی شامل یک تعاونی مسکن و هشت تعاونی عمرانی، ساخت تعداد هزار و ۹۲۸ واحد مسکونی به تعاونی‌ها واگذار شد که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه شهرستان چابهار به ۴۰ درصد رسیده است.