۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۹:۱۷

تعاونی‌ها بیش از ۱۳هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان می‌سازند

تعاونی‌ها بیش از ۱۳هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان می‌سازند

زاهدان- سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: تعاونی‌ها بیش از ۱۳ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان می‌سازند.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل احمد سلامی صبح امروز سه شنبه در حاشیه بازدید از سایت آرمان شهر طرح نهضت ملی مسکن شهرستان زاهدان، افزود: شرکت‌های تعاونی سیستان وبلوچستان در قالب طرح نهضت ملی مسکن، تعداد سیزده هزار و ۴۳۴ واحد مسکونی را در دست ساخت دارند.

وی ادامه داد: طرح «نهضت ملی تولید و عرضه مسکن» یکی از مهم‌ترین اقدامات مشترک اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان برای رونق دادن به تولید مسکن در این استان است که از سال ۹۹ فرایند اجرایی آن با مشارکت شرکت‌های تعاونی فعال و خوشنام حوزه مسکن استان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اراضی مشخص شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زاهدان در دو سایت آرمان و تفتان شهر در غرب این شهرستان قرار دارد، افزود: تعداد ۴۶ تعاونی شامل ۳۸ تعاونی مسکن و هشت تعاونی عمرانی کار ساخت واحدهای مسکونی را در این طرح بر عهده دارند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در شهرستان سراوان نیز اراضی در سال ۱۴۰۱ توسط اداره کل راه و شهرسازی استان به تعداد پنج تعاونی عمرانی برای ساخت ۳۹۶ واحد مسکونی تحویل شده که پیشرفت فیزیکی پروژه حدود ۵ درصد است.

سلامی گفت: در حوزه اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان، پس از انعقاد قرارداد با تعداد ۹ تعاونی شامل یک تعاونی مسکن و هشت تعاونی عمرانی، ساخت تعداد هزار و ۹۲۸ واحد مسکونی به تعاونی‌ها واگذار شد که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه شهرستان چابهار به ۴۰ درصد رسیده است.

کد خبر 5826896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha