بوشهر- مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: نام «محمد» سال‌ها در ثبت احوال بوشهر در صدر اسامی با بالاترین فراوانی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر پاسالار بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال، ۶ هزار و ۳۲۹ نوزاد در استان بوشهر به دنیا آمده‌اند که از این تعداد سه هزار و ۲۸۴ نوزاد پسر و سه هزار و ۴۵ نوزاد دختر است و نسبت جنسی متولدین طی این مدت ۱۰۸ و به عبارتی به ازا هر ۱۰۰ دختر ۱۰۸ پسر متولد شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر افزود: از بین متولدین پسر امسال، ۲۹۲ نوزاد بنام «محمد» پیامبر مهربانی‌ها و ترکیبات آن نام گذاری شده‌اند.

وی با بیان اینکه نام محمد با ۸۱ انتخاب در صدر نام گذاری ها قرار دارد گفت: نام‌هایی که با محمد ترکیب شده‌اند به ترتیب محمد حسین ۴۹ مورد، محمدرضا ۴۰ مورد، امیرمحمد ۲۵ مورد، محمدجواد ۲۴ مورد، محمدطاها ۱۷ مورد، محمدعلی و محمدمهدی ۱۶ مورد، محمدحسن ۱۴ مورد و محمدامین ۱۰ مورد هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با تاکید بر این موضوع که دین مبین اسلام، به گذاشتن نام‌های پسندیده و مناسب برای فرزندان، توصیه‌های فراوان داشته است، گفت: بنا بر فرمایش مولای متقیان امام علی (ع) حق فرزند بر پدر این است که نام نیکو برای او برگزیند.

پاسالار یادآور شد: از ابتدای تأسیس ثبت احوال در استان بوشهر تا کنون ۷۹ هزار و ۵۳۵ نام به نام محمد و ترکیبات آن ثبت شده است که در میان اسامی پسرانه، «محمد» سال‌ها است که در ثبت احوال در صدر اسامی با بالاترین فراوانی قرار دارد.