۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۶

مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر:

نام «محمد» در استان بوشهر بیشترین فراوانی را دارد

نام «محمد» در استان بوشهر بیشترین فراوانی را دارد

بوشهر- مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: نام «محمد» سال‌ها در ثبت احوال بوشهر در صدر اسامی با بالاترین فراوانی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر پاسالار بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال، ۶ هزار و ۳۲۹ نوزاد در استان بوشهر به دنیا آمده‌اند که از این تعداد سه هزار و ۲۸۴ نوزاد پسر و سه هزار و ۴۵ نوزاد دختر است و نسبت جنسی متولدین طی این مدت ۱۰۸ و به عبارتی به ازا هر ۱۰۰ دختر ۱۰۸ پسر متولد شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر افزود: از بین متولدین پسر امسال، ۲۹۲ نوزاد بنام «محمد» پیامبر مهربانی‌ها و ترکیبات آن نام گذاری شده‌اند.

وی با بیان اینکه نام محمد با ۸۱ انتخاب در صدر نام گذاری ها قرار دارد گفت: نام‌هایی که با محمد ترکیب شده‌اند به ترتیب محمد حسین ۴۹ مورد، محمدرضا ۴۰ مورد، امیرمحمد ۲۵ مورد، محمدجواد ۲۴ مورد، محمدطاها ۱۷ مورد، محمدعلی و محمدمهدی ۱۶ مورد، محمدحسن ۱۴ مورد و محمدامین ۱۰ مورد هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با تاکید بر این موضوع که دین مبین اسلام، به گذاشتن نام‌های پسندیده و مناسب برای فرزندان، توصیه‌های فراوان داشته است، گفت: بنا بر فرمایش مولای متقیان امام علی (ع) حق فرزند بر پدر این است که نام نیکو برای او برگزیند.

پاسالار یادآور شد: از ابتدای تأسیس ثبت احوال در استان بوشهر تا کنون ۷۹ هزار و ۵۳۵ نام به نام محمد و ترکیبات آن ثبت شده است که در میان اسامی پسرانه، «محمد» سال‌ها است که در ثبت احوال در صدر اسامی با بالاترین فراوانی قرار دارد.

کد خبر 5901278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha