کامیاران_ فرماندار کامیاران گفت: خدمات بهداشتی در دورافتاده‌ترین روستاهای کشور و شهر کامیاران با تلاش بهورزان میسر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کیانوش ثقفی‌نیا پیش از ظهر چهارشنبه در آئین تجلیل از مقام بهورز در کامیاران اظهار کرد: تلاش بهورزان در دور افتاده‌ترین روستاهای کشور موجب می‌شود خدمات بهداشتی لازم به روستاییان ارائه شود و به این وسیله از اشاعه بیماری در جامعه جلوگیری شود.

وی افزود: بهورزان نه تنها موجب‌سلامت روستاییان می‌شوند، بلکه به تأمین سلامت جامعه شهری نیز کمک می‌کنند.

فرماندار کامیاران یادآور شد: بیماری مرز نمی‌شناسد و در صورت عدم رعایت بهداشت و عدم ارائه مراقبت‌های بهداشتی شهر و روستا، فقیر و غنی در معرض خطر ابتلاء به انواع بیماری‌ها قرار می‌گیرند، بنابراین اجر معنوی برای بهورزان، بهترین پاداش و قدردانی است‌.

ثقفی‌نیا تصریح کرد: فعالیت‌های بهورزان تأثیر زیادی در ارتقا سلامت جامعه دارد و این موهبت (سلامتی) حاصل دسترنج و تلاش این عزیزان است که سال‌های عمر بر این طریق‌گذارده و چون شمع سوخته‌اند تا روشنایی این راه دشوار را فراهم سازند.

وی با تاکید بر اینکه با تشکیل گروه‌های داوطلب زمینه آمادگی مقابله با حوادث‌های احتمالی باید فراهم شود، گفت: خدمات و نقش بهورزان در ارتقا وضعیت بهداشتی روستاها بیانگر اقدامات ایثارگرانه این قشر در حوزه بهداشت و درمان است.

فرماندار کامیاران ضمن تأکیدات لازم مبنی بر اثر بخش‌تر کردن فعالیت‌ها با آموزش اقشار مختلف مناطق روستایی به ویژه دانش‌آموزان و تشکیل گروه‌های داوطلب با همکاری معلمان، دهیاران و امدادگران هلال احمر اضافه کرد: باید با تشکیل این گروه‌ها زمینه آمادگی مقابله با بحران‌های احتمالی را فراهم کرد.

وی به اهمیت نقش و تلاش بهورزان در انجام فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی پرداخت و اضافه کرد: در انتخابات اسفند ماه سال جاری بهورزان می‌توانند با اطلاع‌رسانی مناسب در برگزاری انتخاباتی پرشور نقش آفرین باشند.