۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۱

فرماندار کامیاران:

خدمات بهداشتی در روستاها با تلاش بهورزان میسر می‌شود

خدمات بهداشتی در روستاها با تلاش بهورزان میسر می‌شود

کامیاران_ فرماندار کامیاران گفت: خدمات بهداشتی در دورافتاده‌ترین روستاهای کشور و شهر کامیاران با تلاش بهورزان میسر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کیانوش ثقفی‌نیا پیش از ظهر چهارشنبه در آئین تجلیل از مقام بهورز در کامیاران اظهار کرد: تلاش بهورزان در دور افتاده‌ترین روستاهای کشور موجب می‌شود خدمات بهداشتی لازم به روستاییان ارائه شود و به این وسیله از اشاعه بیماری در جامعه جلوگیری شود.

وی افزود: بهورزان نه تنها موجب‌سلامت روستاییان می‌شوند، بلکه به تأمین سلامت جامعه شهری نیز کمک می‌کنند.

فرماندار کامیاران یادآور شد: بیماری مرز نمی‌شناسد و در صورت عدم رعایت بهداشت و عدم ارائه مراقبت‌های بهداشتی شهر و روستا، فقیر و غنی در معرض خطر ابتلاء به انواع بیماری‌ها قرار می‌گیرند، بنابراین اجر معنوی برای بهورزان، بهترین پاداش و قدردانی است‌.

ثقفی‌نیا تصریح کرد: فعالیت‌های بهورزان تأثیر زیادی در ارتقا سلامت جامعه دارد و این موهبت (سلامتی) حاصل دسترنج و تلاش این عزیزان است که سال‌های عمر بر این طریق‌گذارده و چون شمع سوخته‌اند تا روشنایی این راه دشوار را فراهم سازند.

وی با تاکید بر اینکه با تشکیل گروه‌های داوطلب زمینه آمادگی مقابله با حوادث‌های احتمالی باید فراهم شود، گفت: خدمات و نقش بهورزان در ارتقا وضعیت بهداشتی روستاها بیانگر اقدامات ایثارگرانه این قشر در حوزه بهداشت و درمان است.

فرماندار کامیاران ضمن تأکیدات لازم مبنی بر اثر بخش‌تر کردن فعالیت‌ها با آموزش اقشار مختلف مناطق روستایی به ویژه دانش‌آموزان و تشکیل گروه‌های داوطلب با همکاری معلمان، دهیاران و امدادگران هلال احمر اضافه کرد: باید با تشکیل این گروه‌ها زمینه آمادگی مقابله با بحران‌های احتمالی را فراهم کرد.

وی به اهمیت نقش و تلاش بهورزان در انجام فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی پرداخت و اضافه کرد: در انتخابات اسفند ماه سال جاری بهورزان می‌توانند با اطلاع‌رسانی مناسب در برگزاری انتخاباتی پرشور نقش آفرین باشند.

کد خبر 5902390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha