سنندج_شهردار سنندج گفت: ۱۱۰ پایه دوربین هوشمند در سنندج اجرا شده و در ۱۸ نقطه حادثه‌خیز آن دوربین نصب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدانور رشیدی پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه شورای ترافیک استان کردستان اظهار کرد: کسب رتبه نخست در کاهش آمار تصادفات منجر به فوت نتیجه یک کار تیمی است که باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هر آنچه در توان داشته‌ایم در شهرداری به کار گرفته‌ایم تا زمینه را برای کاهش تصادفات و مدیریت ترافیک در سطح شهر به کار گرفته‌ایم.

شهردار سنندج با اشاره به برنامه‌ریزی‌های مختلف در راستای مدیریت ترافیک در سطح شهر سنندج، گفت: برنامه‌های کوتاه و بلندمدت برای مدیریت ترافیک در سطح شهر انجام گرفته و در همین راستا چندین کلان پروژه تعریف و در حال اجراست.

رشیدی تصریح کرد: در حوزه حمل و نقل هوشمند بیش از ۱۱۰ پایه دوربین اجرا و در ۱۸ نقطه از این تعداد که نقطه حادثه خیز هستند مشغول نصب دوربین هستیم.

۳ نقطه حادثه خیز سنندج رفع شده است

شهردار سنندج با اشاره به اینکه سهم شهر سنندج از ۲۶ نقطه حادثه خیز در استان ۷ نقطه است، بیان کرد: تاکنون سه نقطه آن رفع شده و چهار نقطه دیگر هم به زودی رفع خواهد شد.

رشیدی خاطرنشان کرد: همچنین طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در شهر سنندج در سال گذشته به عنوان طرح بسیار موفق اجرا شد اما به دلایل اجتماعی استمرار آن به تعویق افتاد و در حال حاضر برنامه‌ریزی لازم برای اجرای دوباره این طرح با پایلوت بهاران شروع شده و به مابقی نقاط شهر هم تسری پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروشی در سنندج نیازمند همراهی و همکاری بخش‌های مختلف است که باید به این مهم توجه شود.

شهردار سنندج اجرای پارکینگ به عنوان یکی از نیازهای اساسی مرکز شهر سنندج، احداث زیرگذر سه راهی تکیه و چمن، اتصال میدان شهیده ناهید فاتحی‌کرجو به کمربندی آبیدر را نیز از اقدامات دیگر شهرداری استان در راستای رفع مشکلات ترافیکی خواند.