سنندج_شهردار سنندج از تعریف ۶ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدانور رشیدی پیش از ظهر شنبه در نشست صمیمی با فعالان اجتماعی، فرهنگی و هنری سنندج اظهار کرد: راهبرد اساسی شهرداری در برنامه‌ریزی‌های مدیرت شهری خدمت به شهر و تلاش در راستای عمران و آبادانی و رفع مشکلات و دغدغه‌های شهروندان است و با توجه به وظایف شهرداری که ۲۰۰ شرح وظایف دارد شهروندان از تولد تا مرگ با شهرداری در ارتباطند.

وی بیان کرد: دامنه و گستره حقوق شهری شامل برنامه‌ریزی و مدیریت بوده و شهرداری‌ها طیف وسیعی از فعالیت‌های شهرسازی، طراحی، توسعه شهری، اقتصاد شهری، سیاست شهری و فرهنگ شهری را تحت پوشش خود دارد و تلاش می‌کند تا برای خدمت به شهر و شهروندان حرکت کند.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: سنندج بهشت زیبای زمین است و باید تلاش شود به بهترین شیوه حفظ شود و توسعه یابد.

وی تصریح کرد: سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی جهان و پایتخت کتاب ایران، خاستگاه پرورش مشاهیر، مفاخر و هنرمندان بزرگی همچون قطب‌الدین صادقی‌ها، کامکارها، عندلیبی‌ها و یوسف‌زمانی‌ها و دیگر بزرگانی است که نام و نشان آنها شهره جهانی دارند.

رشیدی به اعتبارات شهرداری در سال‌جاری پرداخت و افزود: اعتبارات استانی شهرداری در سال جاری ۵۵ میلیارد تومان و سال گذشته ۲۲ میلیارد تومان بود که تا این مقطع تنها ۱۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و غیر از اعتبارات داخلی هیچ اعتباری برای اجرای پروژه‌ها و برنامه‌ها به شهرداری سنندج اختصاص نیافته است.

وی عنوان کرد: شهر خلاق موسیقی جهان یک موضوع فرهنگی است و هیچ اعتباری از سوی سازمان یونسکو به شهرداری اختصاص نیافته است و اگر در زمان افتتاح پروژه‌ها آرم یونسکو را در تبلیغات لحاظ کرده‌ایم با هدف فرهنگ‌سازی بیشتر در مورد شهر خلاق موسیقی بوده است.

شهردار سنندج عنوان کرد: در راستای ایجاد درآمد پایدار ۶ هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری تعریف شده که در دیماه امسال اطلاع‌رسانی لازم در مورد آن صورت می‌گیرد.