ترجمه کتاب «درباره تیم» نوشته هاروارد بیزینس ریویو توسط نشر هنوز به چاپ هشتم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «درباره تیم» نوشته هاروارد بیزینس ریویو با ترجمه سید محمد تقی زاده مطلق به تازگی توسط نشر هنوز به چاپ هشتم رسیده است.

این کتاب با سرفصل‌های مختلفی از جمله نحوه پاسخگویی متقابل برای تقویت عملکرد تیم، ایجاد و اجرای پروژه‌های پیچیده گروه‌های بزرگ و متنوع، افزایش هوش هیجانی، ایجاد بحث سازنده با همکاران جهت مدیریت ارشد را آموزش می‌دهد.

در بخشی از این کتاب با عنوان «هشت راه برای ساختن تیم‌های مشارکت جو» می‌خوانیم:

شرکت‌ها هنگامی که می‌خواهند پروژه بزرگی نظیر خرید یک شرکت دیگر یا نوسازی سیستم‌های آی تی (تکنولوژی اطلاعات) را به اجرا درآورد. به تیم‌های بزرگ و متنوعی مرکب از کارشناسان بسیار تحصیل کرده تکیه می‌کنند. این تیم‌ها اغلب به سرعت برای برآوردن یک نیاز فوری تشکیل می‌شوند و به صورتی مجازی باهم کار می‌کنند و همکاری آنها به صورت آنلاین و گاه از فواصل بسیار دور است.

انتصاب چنین تیمی اغلب اوقات تنها راه گردآوردن دانش و وسعت فکری لازم برای انجام دادن بسیاری از وظایفی است که امروزه کسب و کارها با آنها مواجه اند. برای مثال، هنگامی که بی بی سی جام جهانی یا المپیک را پوشش می‌دهند، تیم بزرگی از محققین، نویسندگان، تهیه کنندگان، تصویربرداران و تکنسین‌ها را به وجود می‌آورد که بسیاری از آنها قبل از این پروژه یکدیگر را نمی‌شناختند. این کارشناسان تحت فشار شدید محیط «فقط یک برداشت» کار می‌کنند که در آن تنها یک بار فرص ثبت رویدادها را دارند. به همین ترتیب، زمانی که تیم مرکزی آی تی در ماریوت به توسعه سیستم‌های پیچید برای بهبود تجربه میهمانان پرداخت، مجبور شد همکاری نزدیکی با مالکان هتل‌های مستقل، کارشناسان تجربه مشتری، مدیران برندهای جهانی و رؤسای هتل‌های محلی داشته باشند که هر یک برنامه و نیازهای خاص خود را داشتند.

چاپ هشتم این‌کتاب با ۱۹۹ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۴۰ هزار تومان عرضه شده است.