زاهدان- معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان وبلوچستان گفت: در قالب پویش مروارید در ۱۰ هکتار از عرصه‌های آماده شهرستان کنارک، ۱۰ هزار اصله نهال از گونه حرا کاشته خواهد شد.

مسعود ریگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: منطقه حفاظت شده خور گواتر و خور باهو به عنوان رویشگاه طبیعی، ذخیره‌گاه زیست کره و ژئوپارک استان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: وسعت جنگل‌های حرا در استان سیستان و بلوچستان هزار و ۳۷۵ هکتار است که شامل رویشگاه‌های طبیعی و دست کاشت می‌شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه محدوده رویش گونه حرا از خور باهو در شهرستان دشتیاری تا خور گالک در شهرستان زرآباد را در بر می‌گیرد، افزود: ۸۱۵ هکتار از جنگل‌های حرا در استان طبیعی و ۵۶۰ هکتار آن دست کاشت است.

وی ادامه داد: جنگل‌های حرا نقش مهمی در زیبایی سواحل و جذب گردشگران دارد و علاوه بر آن، گسترش این جنگل‌ها باعث فیلتر شدن برخی آلاینده‌ها از آب دریا می‌شود.

معاون اداره کل منابع طبیعی استان افزود: اداره کل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان با هدف گذاری افزایش سطح جنگل‌های حرا در استان به پنج هزار و ۱۰۰ هکتار، همه ساله متناسب با اعتبارات طرح صیانت از جنگل‌های ساحلی مانگرو اقدام به تولید نهال گونه حرا و کاشت در عرصه‌های مناسب و حفاظت و نگهداری آن کرده است.

ریگی به طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت اشاره کرد و گفت: هفتم آذر ماه و در قالب پویش مروارید، در ۱۰ هکتار از عرصه‌های آماده حراکاری شهرستان کنارک، تعداد ۱۰ هزار اصله نهال از گونه حرا کاشته خواهد شد.