۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۲

۱۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کنارک نهال حرا کاشته می‌شود

۱۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی کنارک نهال حرا کاشته می‌شود

زاهدان- معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان وبلوچستان گفت: در قالب پویش مروارید در ۱۰ هکتار از عرصه‌های آماده شهرستان کنارک، ۱۰ هزار اصله نهال از گونه حرا کاشته خواهد شد.

مسعود ریگی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: منطقه حفاظت شده خور گواتر و خور باهو به عنوان رویشگاه طبیعی، ذخیره‌گاه زیست کره و ژئوپارک استان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: وسعت جنگل‌های حرا در استان سیستان و بلوچستان هزار و ۳۷۵ هکتار است که شامل رویشگاه‌های طبیعی و دست کاشت می‌شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه محدوده رویش گونه حرا از خور باهو در شهرستان دشتیاری تا خور گالک در شهرستان زرآباد را در بر می‌گیرد، افزود: ۸۱۵ هکتار از جنگل‌های حرا در استان طبیعی و ۵۶۰ هکتار آن دست کاشت است.

وی ادامه داد: جنگل‌های حرا نقش مهمی در زیبایی سواحل و جذب گردشگران دارد و علاوه بر آن، گسترش این جنگل‌ها باعث فیلتر شدن برخی آلاینده‌ها از آب دریا می‌شود.

معاون اداره کل منابع طبیعی استان افزود: اداره کل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان با هدف گذاری افزایش سطح جنگل‌های حرا در استان به پنج هزار و ۱۰۰ هکتار، همه ساله متناسب با اعتبارات طرح صیانت از جنگل‌های ساحلی مانگرو اقدام به تولید نهال گونه حرا و کاشت در عرصه‌های مناسب و حفاظت و نگهداری آن کرده است.

ریگی به طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت اشاره کرد و گفت: هفتم آذر ماه و در قالب پویش مروارید، در ۱۰ هکتار از عرصه‌های آماده حراکاری شهرستان کنارک، تعداد ۱۰ هزار اصله نهال از گونه حرا کاشته خواهد شد.

کد خبر 5953318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha