رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به آمار منتشره در طرح برخورد با وسایل نقلیه پلاک مخدوش و پوشیده، گفت: در سال جاری، بیش از ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه مورد اعمال قانون قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، در خصوص اقدامات پلیس در خصوص برخورد با پوشش و مخدوشی توسط رانندگان گفت: پلاک وسیله نقلیه به عنوان هویت آن وسیله شناخته می‌شود و اگر راننده‌ای اقدام به پوشاندن پلاک وسیله نقلیه و یا مخدوشی آن کند هویت و اصالت را از خودروی خود گرفته است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: اگر تخلف پوشش و مخدوشی پلاک توسط همکاران بنده در سطح معابر مشاهده می‌شود، نسبت به توقف و اعمال قانون اقدام وسیله نقلیه و در برخی موارد مانند مخدوشی پلاک به دادسرا ارجاع داده می‌شود.

سرهنگ موسوی پور گفت: همچنین از آغاز اجرای طرح رفع اثر از پلاک‌های مخدوشی موتورسیکلت‌هایی که در معابر و پیاده روها و مقابل مجتمع‌ها پارک می‌کنند، تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ تاکنون پلاک پوشیده شده و یا مخدوش بیش از پنج هزار دستگاه از این موتورسیکلت‌ها را در همان محل رفع اثر کرده اند.

وی در خصوص برخورد با پلاک مخدوش و پوشش پلاک خودروها نیز اشاره داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۳۳ هزار و ۸۹۰ اعمال قانون در حوزه پوشش و مخدوشی پلاک در سطح شهر تهران انجام شده است.

سرهنگ موسوی پور گفت: همچنین طی هشت ماه ابتدایی امسال ۱۹ هزار و ۱۳۱ وسیله نقلیه که مالکان آن اقدام به دستکاری در پلاک خودرو و موتورسیکلت کرده بودند، توقیف شده است.

وی بیان داشت: دستکاری در پلاک، جابجایی آن و تردد بدون پلاک و همچنین دستکاری در ارقام پلاک جرم محسوب می‌شود و برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی و پلیس ضمن توقیف وسیله نقلیه راننده را به مراجع قضائی معرفی خواهد نمود که قانونگذار ۶ ماه تا یکسال حبس برای مرتکبین این جرم در نظر گرفته است.

سرهنگ موسوی پور بیان داشت: تمامی خودروها در حالت استاندارد می‌بایست دارای پلاک باشند که مثلاً موتورسیکلت یک پلاک، خودروها ۲ پلاک و وسایل نقلیه سنگین دارای سه پلاک می‌باشند که خودروهای سنگین می‌بایست یک پلاک بزرگ جهت دیده شدن بهتر بر روی قسمت عقب نصب کنند.

وی به رانندگان توصیه داشت: با توجه به اینکه تخلفات پلاک جز خطوط قرمز پلیس است و پلیس به هیچ عنوان در برخورد با این تخلف کوتاه نمی‌آید، لذا به هیچ عنوان اقدام به دستکاری، پوشش و مخدوشی پلاک وسلیه نقلیه خود نکنند.