۱۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۱

سرهنگ موسوی پور؛

اعمال قانون ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه به دلیل مخدوش بودن پلاک

اعمال قانون ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه به دلیل مخدوش بودن پلاک

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به آمار منتشره در طرح برخورد با وسایل نقلیه پلاک مخدوش و پوشیده، گفت: در سال جاری، بیش از ۴۰۰ هزار وسیله نقلیه مورد اعمال قانون قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، در خصوص اقدامات پلیس در خصوص برخورد با پوشش و مخدوشی توسط رانندگان گفت: پلاک وسیله نقلیه به عنوان هویت آن وسیله شناخته می‌شود و اگر راننده‌ای اقدام به پوشاندن پلاک وسیله نقلیه و یا مخدوشی آن کند هویت و اصالت را از خودروی خود گرفته است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: اگر تخلف پوشش و مخدوشی پلاک توسط همکاران بنده در سطح معابر مشاهده می‌شود، نسبت به توقف و اعمال قانون اقدام وسیله نقلیه و در برخی موارد مانند مخدوشی پلاک به دادسرا ارجاع داده می‌شود.

سرهنگ موسوی پور گفت: همچنین از آغاز اجرای طرح رفع اثر از پلاک‌های مخدوشی موتورسیکلت‌هایی که در معابر و پیاده روها و مقابل مجتمع‌ها پارک می‌کنند، تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ تاکنون پلاک پوشیده شده و یا مخدوش بیش از پنج هزار دستگاه از این موتورسیکلت‌ها را در همان محل رفع اثر کرده اند.

وی در خصوص برخورد با پلاک مخدوش و پوشش پلاک خودروها نیز اشاره داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۳۳ هزار و ۸۹۰ اعمال قانون در حوزه پوشش و مخدوشی پلاک در سطح شهر تهران انجام شده است.

سرهنگ موسوی پور گفت: همچنین طی هشت ماه ابتدایی امسال ۱۹ هزار و ۱۳۱ وسیله نقلیه که مالکان آن اقدام به دستکاری در پلاک خودرو و موتورسیکلت کرده بودند، توقیف شده است.

وی بیان داشت: دستکاری در پلاک، جابجایی آن و تردد بدون پلاک و همچنین دستکاری در ارقام پلاک جرم محسوب می‌شود و برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی و پلیس ضمن توقیف وسیله نقلیه راننده را به مراجع قضائی معرفی خواهد نمود که قانونگذار ۶ ماه تا یکسال حبس برای مرتکبین این جرم در نظر گرفته است.

سرهنگ موسوی پور بیان داشت: تمامی خودروها در حالت استاندارد می‌بایست دارای پلاک باشند که مثلاً موتورسیکلت یک پلاک، خودروها ۲ پلاک و وسایل نقلیه سنگین دارای سه پلاک می‌باشند که خودروهای سنگین می‌بایست یک پلاک بزرگ جهت دیده شدن بهتر بر روی قسمت عقب نصب کنند.

وی به رانندگان توصیه داشت: با توجه به اینکه تخلفات پلاک جز خطوط قرمز پلیس است و پلیس به هیچ عنوان در برخورد با این تخلف کوتاه نمی‌آید، لذا به هیچ عنوان اقدام به دستکاری، پوشش و مخدوشی پلاک وسلیه نقلیه خود نکنند.

کد خبر 5959565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس RO ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      1 1
      باید جریمه سه میلیون تومانی شوند ....این کار هم بازدارنده هست و از طرفی کمک به دولت است تا این مبالغ را صرف بازسازی جاده ها کند که مصرف را کاهش خواهد داد و مقداری برای فرهنگ سازی از طریق اموزش و پرورش...برای محیط زیست...
    • وحید حاجی باقری IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      0 0
      سلام مبلغ جریمه برای مخدوش نمودن پلاک هر نوع وسیله نقلیه و متوری باز دارنده نیست. اگر فردی با خوردو پلاک مخدوش خود سرقت کند، مواد مخدر حمل کند، تصادف کند و از متواری گردد و چند محله آن طرف تر متوقف بشود و جریمه ۴۰۰ هزار تومانی بشود، درد از جامعه و فرد زیان دیده حل نمی شود.