پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی دوره آموزشی «فهم ذوق ایرانی؛ آشنایی با زیبایی‌شناسی هنرهای ایرانی در دوره معاصر» را به صورت مجازی و حضوری از ششم دی‌ماه، به مدت سیزده جلسه برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی دوره آموزشی «فهم ذوق ایرانی؛ آشنایی با زیبایی‌شناسی هنرهای ایرانی در دوره معاصر» را به صورت مجازی و حضوری از ششم دی‌ماه، به مدت سیزده جلسه برگزار می‌کند.

گفتنی است دوره آموزشی «فهم ذوق ایرانی؛ آشنایی با زیبایی‌شناسی هنرهای ایرانی معاصر» در محل پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی اجرا می‌شود.

چرا باید ذوق زیبایی‌شناسانه معاصر ایرانی را دانست؟

مطالعه و شناخت ویژگی‌های زیبایی‌شناختی هنرهای ایرانی در دوره‌های مختلف می‌تواند در شناخت ما از فرم ملی ایرانی-اسلامی و نسبت آن با تاریخ، فرهنگ و سنت ایرانی-اسلامی یاری‌رسان باشد تا در نقد و نظریه‌پردازی و همچنین ساخت آثار هنری، افقی برای اکنون ما بگشاید. این دوره در ادامه فصل سوم مدرسه هنر و علوم انسانی درنگ که به فهم ذوق ایرانی در گذشته تاریخی ایران پرداخت، بنا دارد با درنگ در هنر معاصر ایران، عناصر و ویژگی‌های زیبایی‌شناختی آن را در هر کدام از هنرهای سینما، موسیقی، معماری، شعر، رمان، نقاشی، خوشنویسی و گرافیک استخراج و مطالعه کند و امکانی فراهم آورد تا بتوانیم فرم هنر ملی خود را در نسبت با معاصرت خودمان جست‌وجو و ارزیابی کنیم. ‌

این دوره برای هنرمندان، دانشجویان هنر، فلسفه هنر، پژوهش هنر و کلیه علاقمندان به مباحث هنری و مطالعات هنر و همچنین برای اهالی علوم انسانی و مطالعات فرهنگی مناسب است.

شهریه شرکت در این دوره آموزشی برای شرکت‌کنندگان حضوری (سیصد هزار تومان) و شرکت‌کنندگان مجازی (دویست هزار تومان) می‌باشد. جهت ثبت‌نام و کسب اطاعات بیشتر در پیام‌رسان‌های بله، ایتا، واتساپ و تلگرام به شماره ۰۹۹۱۴۵۴۰۲۴۲ پیام بدهید.

علاق مندان برای ثبت نام می‌توانند به پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی به نشانی تهران، تقاطع خیابان سمیه و حافظ، حوزه هنری، جنب مسجد آیت الله خامنه‌ای، مراجعه کنند.