وزارت آموزش و پرورش غزه اعلام کرد: بیش از ۴ هزار دانش آموز و ۲۰۹ تن از کارکنان حوزه آموزش در حمله‌های اسراییل جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تاکنون ۲۱ هزار و ۱۱۰ نفر در جنگ غزه جان خود را از دست داده‌اند. این میزان معادل یک درصد از جمعیت این باریکه است و این موضوع آشکارترین دلیل در نسل کشی فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی است. کشته شدن این میزان از جمعیت غیرنظامی معادل کشته شدن ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار آمریکایی طی یک جنگ فرضی است.

به گزارش الجزیره، بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش غزه، از هفتم اکتبر تا ۲۶ دسامبر طی توحش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، ۴ هزار و ۳۷ دانش‌آموز و ۲۰۹ تن از کارکنان حوزه آموزش جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین طی همین بازه زمانی، ۷ هزار و ۲۵۹ دانش آموز و ۶۱۹ معلم در حملات هوایی و عملیات زمینی نیروهای صهیونیست زخمی شده‌اند.

این وزارتخانه و سازمان‌های مردم نهاد مستقر در این باریکه اعلام کرده‌اند اسرائیل ۳۵۲ مدرسه را در غزه هدف حملات خود قرار داده و به صورت کلی یا جزئی تخریب کرده است. به همین دلیل اکنون آموزش بیش از ۴۰۰ هزار فلسطینی که ۵۲ درصد از آن‌ها دختر هستند تحت تأثیر قرار گرفته است.

مدارس ۳ منطقه شهر غزه، خان‌یونس و شمال غزه بیشترین آسیب‌ها را از حملات رژیم صهیونیستی دیده‌اند به طوری که ۷۴ درصد از تمامی تخریب‌ها در این مناطق رخ داده است.