لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی» / روز هشتادوسوم؛

افزایش مجدد شمار شهدای غزه/ تلفات گسترده در صفوف رژیم صهیونیستی

افزایش مجدد شمار شهدای غزه/ تلفات گسترده در صفوف رژیم صهیونیستی

افزایش مجدد شمار شهدای غزه و گسترش تلفات در صفوف رژیم صهیونیستی در نبرد با مبارزان مقاومت از جدیدترین تحولات فلسطین است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: ارتش رژیم صهیونیستی به حمله‌های خود به منطقه‌های مختلف نوار غزه ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند بیش‌ترین تعداد ممکن از فلسطینیان ساکن غزه را به شهادت رسانده یا زخمی کند و از سوی دیگر کرانه باختری نیز با یورش نظامیان صهیونیست مواجه شده است.

شمار شهدای غزه از ۲۱ هزار و ۳۰۰ نفر فراتر رفت

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه آخرین آمار شهدا و زخمی‌های حمله‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه را اعلام کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه بیان کرد: شمار شهدای حمله‌های اسرائیل به غزه به ۲۱۳۲۰ نفر و شمار زخمی‌های این حمله‌ها به ۵۵۶۰۳ نفر رسید.

وی اعلام کرد که اشغالگران در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ جنایت را در حق ساکنان نوار غزه مرتکب شدند و در نتیجه آن ۲۱۰ فلسطینی به شهادت رسیده و ۳۶۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

القدره با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات پزشکی غزه تاکید کرد: اشغالگران به صورت عامدانه ۱۰۴ خودرو آمبولانس و ۱۴۲ موسسه درمانی نوار غزه را هدف قرار داده‌اند.

وی در ادامه ضمن اشاره به لزوم راه‌اندازی مجدد بیمارستان شفا گفت: از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که برای راه‌اندازی دوباره مجتمع پزشکی شفا مداخله کنند.

از سوی دیگر دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه نیز اعلام کرد که شمار شهدای خبرنگار از آغاز حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۱۰۵ نفر افزایش یافته است.

شمار شهدای غزه از ۲۱ هزار و ۳۰۰ نفر فراتر رفت

۴۹ نظامی صهیونیست در نبردهای ۲۴ ساعت گذشته زخمی شدند

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ نظامی صهیونیست در نبردهای زمینی در نوار غزه زخمی شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از آغاز حمله زمینی این رژیم به نوار غزه تاکنون ۹۲۱ نظامی صهیونیست زخمی شده‌اند.

بر اساس اذعان ارتش رژیم صهیونیستی از این ۹۲۱ نظامی، ۲۰۶ نظامی به شدت زخمی شده‌اند، ۳۴۰ نظامی با آسیب متوسط و ۳۵۷ نظامی دیگر نیز آسیب‌های جزیی دیده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی کمی پیش‌تر اذعان کرده بود که ۳ نظامی صهیونیست در ساعات گذشته به هلاکت رسیده‌اند؛ بر اساس توضیحات جدیدی که از سوی ارتش رژیم صهیونیستی ارایه شده، یکی از این نظامیان سرگرد و معاون فرمانده گردان ۱۹۸ تیپ ۴۶۰ زرهی، نظامی دیگر سروان و فرمانده یکی از گروهان‌های گردان ۵۲ و نظامی سوم گروهبان یکمِ جمعی لشگر هفتم ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

گردان‌های قسام ۱۰ جنگ‌افزار صهیونیستی را هدف قرار دادند

مبارزان مقاومت فلسطین همچنان به هدف قراردادن نظامیان و جنگ‌افزارهای ارتش رژیم صهیونیستی در محورهای مختلف درگیری در نوار غزه ادامه می‌دهند.

گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) اعلام کردند که یک بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی را در اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه با راکت «یاسین ۱۰۵» هدف قرار داده‌اند.

همچنین مبارزان قسام موفق شدند ۷ جنگ‌افزار ارتش رژیم صهیونیستی را در منطقه‌های التفاح و الدرج در شهر غزه با راکت «یاسین ۱۰۵» و بمب «شواظ» هدف قرار بدهند.

علاوه بر این یک جنگ‌افزار ارتش رژیم صهیونیستی در شرق اردوگاه البریج از سوی گردان‌های قسام با راکت یاسین ۱۰۵ هدف گرفته شد. مبارزان قسام در این منطقه یک تانک صهیونیستی را نیز با بمب «شواظ» هدف قرار دادند.

از سوی دیگر گردان‌های قدس (شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین) نیز اعلام کردند که ۲ جنگ‌افزار ارتش رژیم صهیونیستی را با گلوله «آر پی جی» در محور التفاح شهر غزه هدف قرار داده‌اند.

۳۰ شهید در جنایت جدید صهیونیست‌ها علیه مردم غزه

ارتش رژیم صهیونیستی جنایت جدیدی را علیه مردم غزه مرتکب شده و مجتمع مسکونی دیگری را در این باریکه بمباران کرده است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که بر اثر حمله ارتش رژیم صهیونیستی به یک مجتمع مسکونی در منطقه پروژه بیت‌لاهیا واقع در شمال نوار غزه ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند.

بنابر اطلاعات اعلامی از سوی منابع پزشکی غزه، دستِ‌کم ۳۰ فلسطینی در نتیجه این جنایت صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

همچنین وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که در جریان بمباران خانه‌های مسکونی در بیت‌لاهیا، خان‌یونس و المغازی، در مجموع ۵۰ فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

خبرنگار المیادین در غزه نیز گزارش داد که از صبح امروز تاکنون پیکر ۲۴ شهید فلسطینی به بیمارستان شهدا الاقصی منتقل شده است.

وی تاکید کرد: خودروهای آمبولانس نمی‌توانند شهیدان و زخمی‌ها را از اردوگاه‌های البریج و المغازی خارج کنند.

گفتنی است روز گذشته وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد: شمار شهیدان حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه به ۲۱ هزار و ۱۱۰ نفر و شمار رخمی‌های این حمله‌ها به ۵۵ هزار و ۲۴۳ نفر افزایش پیدا کرده است.

۳۰ شهید در جنایت جدید صهیونیست‌ها علیه مردم غزه

تظاهرات حمایت از فلسطین در آمریکا/ ۶۲معترض بازداشت شدند

حامیان فلسطین در آمریکا در اعتراض به جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه دست به تظاهرات زدند.

این افراد با به دست‌گرفتن بنرهایی خواهان پایان جنگ در غزه شدند و در حرکتی اعتراضی مسیر منتهی به فرودگاه «جان اف کندی» نیویورک را بستند.

استیو برنز سخنگوی اداره بندرهای نیویورک و نیوجرسی اعلام کرد که در این جریان این حرکت اعتراضی ۲۶ نفر از تظاهرات‌کنندگان بازداشت شده‌اند.

همچنین در اقدامی مشابه، معترضان آمریکایی مسیر منتهی به فرودگاه لس‌آنجلس را بستند. پلیس آمریکا در واکنش به این تظاهرات نیز ۳۶ نفر را بازداشت کرد تا مجموع افراد بازداشتیِ این ۲ تظاهرات به ۶۲ نفر برسد.

حمله مجدد رژیم صهیونیستی به اطراف بیمارستان «امل»

ارتش رژیم صهیونیستی حمله دیگری را به منطقه‌های پیرامونی بیمارستان «امل» وابسته به هلال احمر فلسطین در شهر خان‌یونس انجام داده است.

در نتیجه حمله جدید ارتش رژیم صهیونیستی به این منطقه ۱۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و ۱۲ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

همچنین توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌های مختلف خان‌یونس را گلوله‌باران کرد. بر اثر بمباران محله الوفیه شهر خان‌یونس نیز یک فلسطینی به شهادت رسید و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

خبرنگار المیادین در غزه اعلام کرد که در نتیجه حمله‌های ۱۲ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به خان‌یونس ۳۸ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

بر اثر حمله ارتش رژیم صهیونیستی به یک مجتمع مسکونی در منطقه پروژه بیت‌لاهیا واقع در شمال نوار غزه نیز ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیده یا زخمی شدند.

علاوه بر این توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌های مختلف شمال و مرکز نوار غزه را گلوله‌باران کرد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که صدای چند انفجار قوی در حومه شمالی شهر غزه به گوش رسیده است.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی منطقه‌های البریج و المغازی را نیز به شدت هدف قرار داد. در نتیجه بمباران این منطقه چندین شهید و زخمی به بیمارستان شهدا الاقصی منتقل شدند.

اشغالگران در اطراف منطقه‌های مسکونی رفح در جنوب نوار غزه نیز کمربند آتش ایجاد کرده‌اند و بمباران کور منطقه‌های مسکونی مرکز نوار غزه دست زده‌اند.

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۲۱ فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند.

حمله مجدد رژیم صهیونیستی به اطراف بیمارستان «امل»

«ایلات» از هم فروپاشیده است/ صدها شغل به تعطیلی کشیده شد

رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که بندر اشغالی ایلات از هم فروپاشیده و انتظار نمی‌رود در ازای زیان‌هایی که دیده غرامتی را دریافت کند.

رئیس بندر ایلات با اشاره به اوضاع وخیم این بندر اشغالی اعلام کرد: این منطقه در حال نابودی است، گردشگری در آن وجود ندارد و هیچ‌کس تمایلی برای آمدن به این جا ندارد.

وی تاکید کرد: نرخ بیکاری به شکلی باورنکردنی افزایش یافته است و ۸۰ درصد شغل‌ها با ضربه‌ای سخت مواجه شده‌اند. ایلات در بحرانی سخت به سر می‌برد و صدها شغل آن به تعطیلی کشیده شده است.

گفتنی است نیروهای مسلح یمن پس از حمله وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار بی‌رحمانه ملت فلسطین در این باریکه، در حمایت از فلسطینیان به عملیات طوفان الاقصی پیوستند و اعلام کردند تا زمانی که این حمله‌ها متوقف نشود، کشتی‌های صهیونیستی و کشتی‌هایی را که به سوی اراضی اشغالی در حرکت باشند هدف قرار خواهند داد. نیروهای مسلح یمن در این راستا عملیات‌های موفقی را انجام داده‌اند و آسیب‌های زیادی را به دریانوردی رژیم صهیونیستی و بندرهای واقع در جنوب اراضی اشغالی وارد کرده‌اند.

تداوم حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه

۷ شهید در حمله به اردوگاه النصیرات

خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی یک خانه در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را بمباران کرده و ۷ فلسطینی را به شهادت رسانده و چندین نفر دیگر را نیز زخمی کرده است.

علاوه بر این یک خانه مسکونی دیگر در منطقه الزوایده در مرکز نوار غزه نیز از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بمباران شد.

در بمباران منطقه‌ای از دیرالبلح در مرکز نوار غزه نیز یک بانوی فلسطینی به شهادت رسید و چند فلسطینی دیگر زخمی شدند.

علاوه بر این ارتش رژیم صهیونیستی یک خودرو غیرنظامی را در شهر دیرالبح در مرکز نوار هدف قرار داد و یک فلسطینی را به شهادت رساند و چندین نفر دیگر را نیز زخمی کرد.

تداوم حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه

یورش شبانه اشغالگران به کرانه باختری و شهید و زخمی‌شدن چند فلسطینی

ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته به منطقه‌های مختلف کرانه باختری از جمله بنی نعیم در شرق الخلیل، شهرک عرابه در جنوب جنین، شهر جنین، رام‌الله، البیره، طولکرم، شهرک حلحول در شمال الخلیل، نابلس و اریحا یورش برد و با واکنش مبارزان مقاومت مواجه شد.

در شهر جنین درگیری‌های شدیدی میان نظامیان صهیونیست و مبارزان فلسطینی رخ داد و صدای چندین انفجار نیز به گوش رسید. ارتش رژیم صهیونیستی در یورش به جنین، از خودروهای جنگی و نظامی استفاده کرد. در درگیری‌های جنین ۳ فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

در درگیری میان جوانان فلسطینی و نظامیان اشغالگر در رام‌الله نیز یک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید و ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند. نظامیان صهیونیست در رام‌الله صاحبان برخی صرافی‌ها را بازداشت و دوربین‌های مغازه‌ها را نیز مصادره کردند.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در یورش به حلحول نیز ۹ فلسطینی را زخمی کردند.

در نتیجه درگیری میان مبارزان فلسطینی و نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه بنی نعیم نیز ۳ فلسطینی زخمی شدند.

در حال تکمیل...

کد خبر 5978781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha