ساری- مدیر جهاد کشاورزی ساری از افزایش ۱۶ درصدی کشت گندم در شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون ۶۴۱ هکتار از گندمزارهای شهرستان بیمه شدند.

سید اسماعیل علوی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به سطح ۱۱ هزار و ۱۰۵ هکتاری کشت گندم در این شهرستان اظهار کرد: این سطح ۱۶ درصد بیشتر سطح ابلاغی این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: سطح ابلاغی کشت گندم امسال برای شهرستان ساری ۹ هزار و ۵۵۰ هکتار تعیین شد و تاکنون هفت هزار و ۴۸۰ هکتار از این مزارع سبز شده است و از سطح سبز مطلوبی برخوردار است.

این مسؤول با تاکید بر اصلاح روش‌های کشت از سنتی به مکانیزه برای کاهش هزینه تولید، خاطرنشان کرد: از مزایای کشت مکانیزه غلات، عمق مناسب کاشت بذر، یکنواختی رشدی بذر در مزرعه، کاهش مصرف بذر، جلوگیری از خسارت ناشی از برف و یخ در ریشه، یکنواختی سطح سبز مزرعه، پنجه زنی مناسب و همزمان رسی گیاه و افزایش تولید است.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی برای توسعه عملیات بیمه گری در محصولات کشاورزی و انجام بیمه اراضی کشاورزی، افزود: تاکنون ۶۴۱ هکتار گندمزارهای شهرستان ساری بیمه شده است.

علوی با بیان اینکه امیدواریم شاهد افزایش تولید و ارتقای کیفیت گندم باشیم، گفت: برای حفظ محیط زیست، عدم ایجاد مقاومت علف‌های هرز به علف کش‌ها و جلوگیری از افزایش و گسترش بعضی از گونه‌های علف‌های هرز، توصیه می‌شود حتی الامکان از روش‌هایی غیر از استفاده از سموم علف کش در مدیریت کنترل علف‌های هرز استفاده شود.