۹ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۴۳

مدیرجهاد کشاورزی ساری:

۶۴۱ هکتار از گندمزارهای ساری بیمه شدند

 ۶۴۱ هکتار از گندمزارهای ساری بیمه شدند

ساری- مدیر جهاد کشاورزی ساری از افزایش ۱۶ درصدی کشت گندم در شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون ۶۴۱ هکتار از گندمزارهای شهرستان بیمه شدند.

سید اسماعیل علوی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به سطح ۱۱ هزار و ۱۰۵ هکتاری کشت گندم در این شهرستان اظهار کرد: این سطح ۱۶ درصد بیشتر سطح ابلاغی این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: سطح ابلاغی کشت گندم امسال برای شهرستان ساری ۹ هزار و ۵۵۰ هکتار تعیین شد و تاکنون هفت هزار و ۴۸۰ هکتار از این مزارع سبز شده است و از سطح سبز مطلوبی برخوردار است.

این مسؤول با تاکید بر اصلاح روش‌های کشت از سنتی به مکانیزه برای کاهش هزینه تولید، خاطرنشان کرد: از مزایای کشت مکانیزه غلات، عمق مناسب کاشت بذر، یکنواختی رشدی بذر در مزرعه، کاهش مصرف بذر، جلوگیری از خسارت ناشی از برف و یخ در ریشه، یکنواختی سطح سبز مزرعه، پنجه زنی مناسب و همزمان رسی گیاه و افزایش تولید است.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی برای توسعه عملیات بیمه گری در محصولات کشاورزی و انجام بیمه اراضی کشاورزی، افزود: تاکنون ۶۴۱ هکتار گندمزارهای شهرستان ساری بیمه شده است.

علوی با بیان اینکه امیدواریم شاهد افزایش تولید و ارتقای کیفیت گندم باشیم، گفت: برای حفظ محیط زیست، عدم ایجاد مقاومت علف‌های هرز به علف کش‌ها و جلوگیری از افزایش و گسترش بعضی از گونه‌های علف‌های هرز، توصیه می‌شود حتی الامکان از روش‌هایی غیر از استفاده از سموم علف کش در مدیریت کنترل علف‌های هرز استفاده شود.

کد خبر 5980819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha