کارشناس ورزش توصیه کرد که برای جلوگیری از آسیب های زیاد استفاده از تلفن همراه و وسایل الکترونیکی، سبک زندگی تغییر کند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ناصری کارشناس ورزش و مربی تندرستی و حرکات اصلاحی در یادداشتی برای گروه ورزشی خبرگزاری مهر در مورد تاثیرات منفی کار زیاد با وسایل الکترونیکی نوشت:

«کار کردن زیاد با موبایل و استفاده بیش از حد از دستگاه های الکترونیکی می‌تواند منجر به ایجاد فشار و صدمات در مناطق مختلف بدن شود، به ویژه در نواحی مهمی مانند مهره‌های گردن، توراسیک و سرویکال.

این مشکلات ممکن است باعث ایجاد درد، تنش عضلانی، کاهش حرکت و اختلالات ساختاری شود. برخی از مشکلات شایع شامل درد گردن، سر درد، درد شانه و پشت، تورم و تنگی در ناحیه گردن و شانه می‌باشد.

برای پیشگیری از این مشکلات، انجام تغییرات ساده در روش‌های کاری و فعالیت‌های روزانه می‌تواند مفید باشد. به عنوان مثال، استفاده از پایه‌های موبایل و دستگاه‌های الکترونیکی برای قرار دادن دستگاه در یک زاویه مناسب برای چشم، استفاده از کوله پشتی با کمربند، استفاده از صندلی با پشتی بلند و استفاده از صندلی با پشتی قابل تنظیم می‌تواند به کمک حفظ نگاه سالم به دستگاه‌های الکترونیکی باشد.

ورزش‌های اصلاحی نیز می‌توانند به حفظ سلامت و پیشگیری از مشکلات ناشی از کار زیاد با موبایل کمک کنند. تقویت عضلات گردن، شانه و پشت با ورزش‌های اصلاحی مانند یوگا، پیلاتس و تمرینات تقویت عضلات می‌تواند به بهبود وضعیت عضلات و جلوگیری از فشار و صدمات کمک کند. همچنین، انجام تمرینات کشش عضلانی و تمرینات استرچینگ نیز می‌تواند به کاهش تنش عضلانی کمک کند.

با این راهکارها و تغییرات ساده در روش‌های کاری و فعالیت‌های روزانه، می‌توانید از مضرات کار زیاد با موبایل و فشار و صدمات ناشی از آن جلوگیری کرده و سلامت عضلات و ساختار بدن خود را حفظ کنید.»