زاهدان-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: امسال بازرسان سلامت محیط علوم پزشکی زاهدان بیش از ۳۲ هزار بازدید از مراکز تهیه توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی انجام داده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مهدی زنگنه، افزود: از ابتدای امسال تاکنون بازرسان سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیش از ۳۲ هزار بازدید از مرکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی در حوزه تحت پوشش این دانشگاه، انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: نظارت کارشناسان بهداشت محیط، به صورت شبانه روزی در زمینه کنترل مواد غذایی، بررسی وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و همچنین کنترل کیفی آب آشامیدنی، اماکن حساس، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مراکز اقامتی و سامانه‌های آبرسانی صورت می‌گیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: در بازرسی کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، بیش از ۸۳ هزار کیلو گرم مواد غذایی غیر قابل فروش جمع آوری و با دستور مراجع قضائی معدوم شد.

وی ادامه داد: در این مدت برای بیش از هزار و ۲۰۰ واحد صنفی اخطاریه صادر شده و ۱۳۳ مرکز از این تعداد به علت عدم رفع نواقص و موازین بهداشت پلمب شده‌اند.

شایان ذکر است سامانه کشوری ۱۹۰ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی پیرامون تخلفات بهداشتی است.