بجنورد_ مدیرکل راهداری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۲۶۲ کیلومتر از راههای اصلی و روستایی خراسان شمالی طی ۵ روز گذشته توسط راهداران برف‌روبی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مشتری در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: ۲ هزار و ۲۶۲ کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی خراسان شمالی طی ۵ روز گذشته و مصرف هزار و ۵۲۰ تن توسط راهداران استان برف‌روبی شد.

محمد مشتری با اشاره به فعالیت ۲۴۰ راهدار و ۱۷۴ دستگاه ماشین آلات در این مدت افزود: ۱۷۷ راهدار با به‌کارگیری ۱۳۴ دستگاه ماشین آلات راهداری و هزار و ۲۶۲ تن شن و نمک به برف‌روبی و یخ زدایی در محورهای اصلی اقدام کرده‌اند.

وی اظهار کرد: ۸۳۰ کیلومتر از محورهای روستایی نیز با به‌کارگیری ۶۳ راهدار و ۴۰ دستگاه ماشین آلات و مصرف ۲۵۸ تن شن و نمک برف‌روبی و یخ زدایی شده است.

وی ادامه داد: بیشترین عملیات برف‌روبی طی این مدت در محورهای بجنورد - آشخانه (گردنه امین الله) و بجنورد - اسفراین (گردنه اسدلی) اجرا شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی بیان کرد: کاربران جاده‌ای برای مطلع شدن از آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی و شرایط جوی قبل از سفر با سامانه گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس بگیرند.