معاون خادمین و خدمات زایران ستاد مرکزی راهیان نور گفت: ارتباط با زایران نباید فقط به زمان اردوهای راهیان نور منحصر شود و تداوم این‌ارتباط باید پس از برگشت از اردوها هم حفظ شود.

مهدی رسولی معاون خادمین و خدمات زایران ستاد مرکزی راهیان نور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به پویش شبکه راه یاران، نذر شهیدانه و وقف شهیدانه گفت: در پویش شبکه راه یاران، مؤسسات و هیأت‌های فعال فرهنگی و مذهبی در سطح کشور ثبت می‌شوند. مخاطبین راهیان نور جهت فعالیت در حوزه ایثار و شهادت می‌توانند پس از برگشت از راهیان نور در پویش نذر شهیدانه شرکت کنند.

وی افزود: در این پویش زایران بعد از برگشت از اردو وقت و حرفه خود را نذر شهید می‌کنند، ایستگاه صلواتی در گلزارشهدا برپا می‌کنند و از خانواده‌های شهدا دیدار و خدمات‌رسانی می‌کنند. همچنین در پویش وقف شهیدانه، از خیرین و نیکوکاران برای حمایت مالی برای بازسازی و توسعه زیرساخت‌های مراکز راهیان نور از جمله یادمان و اردوگاه و برگزاری یادواره شهدا در سراسر کشور ثبت نام انجام می‌شود.

معاون خادمین و خدمات زایران ستاد مرکزی راهیان نور در ادامه گفت: این‌سه پویش در پنج یادمان اروند، شلمچه، طلاییه، فکه و معراج الشهدا برگزار می‌شود و ثبت‌نام در آن‌ها به صورت حضوری با پر کردن فرم ثبت نام در یکی از یادمان‌ها و به صورت مجازی از طریق سامانه پویش‌ها انجام می‌شود.

رسولی گفت: هدف از برگزاری این‌پویش‌ها تداوم ارتباط با زایرها، خادم‌ها، راوی‌ها، مبلغان و مدیران اعزام و اسکان است. ارتباط با زایران نباید فقط به راهیان نور منحصر شود، بعد از برگشتن از اردوهای راهیان نور باید تداوم ارتباط مستمر با زایران ایجاد شود.