کرمانشاه- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه با بیان اینکه این استان دورازه عتبات عالیات است، گفت: مردم کرمانشاه از دیرباز شهره به مهمان نوازی شایسته از زوار اربعین حسینی(ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری شامگاه شنبه در جلسه ستاد اربعین استان که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: همدلی و هم افزایی برای تسهیل امور خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی (ع) شرط اولیه و لازم در اقدامات است.

وی با اشاره به سابقه دیرینه کرمانشاه در مهمان نوازی و خدمت به زوار سید الشهدا (ع)، افزود: مردم این دیار از قدیم الایام شهره به مهمان نوازی هستند لذا انتظار از این استان در بحث میزبانی شایسته زوار اربعین بالا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه تاکید کرد: اقدامات و زیرساخت‌های خوبی در اربعین سال گذشته انجام شد که قابل تقدیر و تحسین است، اما کافی نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین غفوری به بازدید اخیر از پایانه و مرز خسروی اشاره و تصریح کرد: متأسفانه برخی از اقدامات بعد از مراسم اربعین سال گذشته نیمه تمام رها شده است که این رویه نیاز به تجدیدنظر دارد.

وی بیان کرد: این اقدامات بعد از اربعین گذشته و در طول سال نیازمند تلاش و پیگیری مستمر داشت تا هم اکنون زیرساخت‌ها در مرز خسروی به حد مطلوب و قابل قبولی برای میزبانی شایسته از زوار می‌رسید.

حجت‌الاسلام و المسلمین غفوری با اشاره به دغدغه عدم پارکینگ مناسب و کافی، گفت: این مسئله حیاتی است که در این مدت زمان مانده به شروع پیاده روی عظیم اربعین امام حسین (ع) یک تلاش مضاعف و شبانه روزی را می‌طلبد.

وی با تاکید بر اینکه سهم استان در این همایش بزرگ جهانی باید دیده شود، خاطر نشان کرد: اگر زیرساخت‌ها و شرایط میزبانی در این استان به نحو احسن فراهم شود مسئولان ارشد استانی امکان گفتگوی قوی‌تر و جدی‌تری با مسئولان کشوری در خصوص پیگیری و گرفتن امکانات بیشتر را خواهند داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین غفوری با بیان اینکه کرمانشاه از دیرباز دروازه عتبات عالیات بوده و همواره میزبان شایسته‌ای برای زوار بوده است، گفت: سال به سال به تعداد شرکت کنندگان در حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) اضافه می‌شود بنابراین باید در بحث زیرساخت‌ها جدی‌تر و فعال‌تر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه زوار به عشق سید الشهدا (ع) به سختی راه و گرمی آب و هوا اعتنا نمی‌کنند، تاکید کرد: اما وظیفه مسئولان است که شرایط مطلوب برای میزبانی شایسته از زوار اربعین امام حسین (ع) را در این استان به نحو مطلوب فراهم کنند.