۵ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۴۳

امام‌جمعه کرمانشاه:

مردم کرمانشاه شهره به مهمان نوازی شایسته از زوار اربعین هستند

مردم کرمانشاه شهره به مهمان نوازی شایسته از زوار اربعین هستند

کرمانشاه- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه با بیان اینکه این استان دورازه عتبات عالیات است، گفت: مردم کرمانشاه از دیرباز شهره به مهمان نوازی شایسته از زوار اربعین حسینی(ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری شامگاه شنبه در جلسه ستاد اربعین استان که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: همدلی و هم افزایی برای تسهیل امور خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی (ع) شرط اولیه و لازم در اقدامات است.

وی با اشاره به سابقه دیرینه کرمانشاه در مهمان نوازی و خدمت به زوار سید الشهدا (ع)، افزود: مردم این دیار از قدیم الایام شهره به مهمان نوازی هستند لذا انتظار از این استان در بحث میزبانی شایسته زوار اربعین بالا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه تاکید کرد: اقدامات و زیرساخت‌های خوبی در اربعین سال گذشته انجام شد که قابل تقدیر و تحسین است، اما کافی نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین غفوری به بازدید اخیر از پایانه و مرز خسروی اشاره و تصریح کرد: متأسفانه برخی از اقدامات بعد از مراسم اربعین سال گذشته نیمه تمام رها شده است که این رویه نیاز به تجدیدنظر دارد.

وی بیان کرد: این اقدامات بعد از اربعین گذشته و در طول سال نیازمند تلاش و پیگیری مستمر داشت تا هم اکنون زیرساخت‌ها در مرز خسروی به حد مطلوب و قابل قبولی برای میزبانی شایسته از زوار می‌رسید.

حجت‌الاسلام و المسلمین غفوری با اشاره به دغدغه عدم پارکینگ مناسب و کافی، گفت: این مسئله حیاتی است که در این مدت زمان مانده به شروع پیاده روی عظیم اربعین امام حسین (ع) یک تلاش مضاعف و شبانه روزی را می‌طلبد.

وی با تاکید بر اینکه سهم استان در این همایش بزرگ جهانی باید دیده شود، خاطر نشان کرد: اگر زیرساخت‌ها و شرایط میزبانی در این استان به نحو احسن فراهم شود مسئولان ارشد استانی امکان گفتگوی قوی‌تر و جدی‌تری با مسئولان کشوری در خصوص پیگیری و گرفتن امکانات بیشتر را خواهند داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین غفوری با بیان اینکه کرمانشاه از دیرباز دروازه عتبات عالیات بوده و همواره میزبان شایسته‌ای برای زوار بوده است، گفت: سال به سال به تعداد شرکت کنندگان در حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) اضافه می‌شود بنابراین باید در بحث زیرساخت‌ها جدی‌تر و فعال‌تر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه زوار به عشق سید الشهدا (ع) به سختی راه و گرمی آب و هوا اعتنا نمی‌کنند، تاکید کرد: اما وظیفه مسئولان است که شرایط مطلوب برای میزبانی شایسته از زوار اربعین امام حسین (ع) را در این استان به نحو مطلوب فراهم کنند.

کد خبر 6118795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمیدرضا ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۷
      1 0
      انشاءالله امسال هم با عنایات خاصه ارباب درمرزخسروی دروازه کربلا خدمت گذار زوارباشیم