همدان-یک فعال گروه جهادی گفت: امام جماعت، امام محله، امام جامعه پیشتاز است و طبیعتاً باید یک پیشتاز خوبی باشد و در عرصه جهاد تبیین، بتواند جهادی کار کند، خیلی می‌تواند پیشرو باشد.

حجت‌الاسلام علی روحی در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: یکی از کارهای مهمی که در بحث خانواده اتفاق افتاده راه اندازی هیئت هفتگی به صورت خانوادگی است که موضوع سخنرانی در این مراسمات مباحث مشاوره‌ای و تربیت فرزند و کنترل خشم و پیشگیری از افسردگی در نوجوانان و… است که از اساتید روانشناسی همچون دکتر رحیمی استفاده می‌کنیم که بسیار مورد استقبال واقع شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان گفت: در حوزه کودکان و نوجوانان جدای از طرح فراغت تابستانه، هر ساله ۱۰۰ نوجوان و نونهال کارهای تربیتی و ورزشی برای آنها و خانواده‌هایشان بحث تربیت فرزند و ارتباط گیری با فرزند را برای پدر و مادرهای این جوانان برگزار می‌شود.

روحی با اشاره به اینکه برنامه‌های روابط زوجین و مشاوره در طول سال و فعالیت های قرآنی و فرهنگی را داریم افزود: در طول سال هر فعالیتی که داشتیم در کنار آن هم کمک به خانواده‌های بی بضاعت وکسانی که مشکلات مالی داشتند را داشتیم در غالب خیریه همکاری داشته و تا جایی که بتوانیم کمک خواهیم داد.

روحی در ادامه به برنامه‌هایی که در بحث فرزند آوری و ازدواج داشتند اشاره کرد و افزود: برگزاری کلاسهای مشاوره خانواده توسط مشاورین، برگزاری ۲ الی ۳ کارگاه روش انتخاب همسر و ملاک های درست انتخاب همسر، روش مدیریت خانواده برای جوانان، دختران و پسرانی که در شرف ازدواج هستند، دوره ازدواج آسان برگزار شده است

وی با اشاره به اینکه انتظار از مسؤلین که می‌توانیم داشته باشیم این است که مسؤلین پشتیبانی، همکاری و همدلی داشته باشد، تا جایی که می‌توانند با خدمات و پشتیبانی ما را حمایت کنند افزود: اکثر فعالیت‌های ما در بستر مسجد است از اوایل طلبگی در غالب طرح صالحین فعالیت داشتم، از سال ۹۰ به فعالیت‌های خود ادامه دادم و در حال حاضر سه الی چهار سالی است که به طور تخصصی به عنوان امام جماعت در غالب طرح سلامت اجتماعی و امام جماعت مسجد در این مجموعه‌ها شروع کردم و همچنان هم ادامه دارد.

این روحانی فعال در ادامه به نقش روحانیت در جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: با توجه به مباحثی که مقام معظم رهبری در رابطه با جهاد تبیین داشتند و خطاب عامه مردم بوده است، جایگاه ویژه ای که امامت و جامعه روحانیت می‌تواند داشته باشد نقش بسزا و غیر قابل انکاری است.

کار در حوزه بانوان به بانوان سپرده شود

وی با توجه به اینکه روحانیت به جای اینکه امام مسجد باشد باید امام جامعه و محله باشد افزود: طبیعتاً یک امام وقتی مأموم نداشته باشد جایگاه امامت زیر سوال می‌رود و جایگاه ندارد، امام جماعت، امام محله، امام جامعه پیشتاز است و طبیعتاً باید یک پیشتاز خوبی باشد و در عرصه جهاد تبیین، بتواند جهادی کار کند، خیلی می‌تواند پیشرو باشد و در جهاد تبیین موتور حرکت و پیش برنده باشد و به طبع امامت، امام جماعت جهاد تبیین باشد، سلسله مراتب جهاد تبیین با آن چرخ دنده‌های جهاد تبیین راه می‌افتد و پیش می‌رود.

روحی اظهار کرد: مجموعه باید مجموعه فعالی باشد، ما هم پایگاه بسیج خواهران را داریم هم هیأت جوانان و نوجوانان خواهران را داریم که عمده فعالیت در غالب برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی که گفته شد با همکاری این دو مجموعه بانوان و با همکاری امام جماعت محله انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کار در حوزه بانوان تا جایی که می‌شود با هم جنس خودشان باشد خیلی خوب جواب می‌دهد و خیلی راحت تر و مثمر ثمر تر می‌تواند باشد یعنی در محله‌ای که می‌خواهد این اتفاق بیافتد اگر بتواند از خود بانوان و خانم‌ها استفاده کند خیلی موفق تر است.