۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۳۸

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

امام محله باید در عرصه جهاد تبیین پیشتاز باشد

امام محله باید در عرصه جهاد تبیین پیشتاز باشد

همدان-یک فعال گروه جهادی گفت: امام جماعت، امام محله، امام جامعه پیشتاز است و طبیعتاً باید یک پیشتاز خوبی باشد و در عرصه جهاد تبیین، بتواند جهادی کار کند، خیلی می‌تواند پیشرو باشد.

حجت‌الاسلام علی روحی در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: یکی از کارهای مهمی که در بحث خانواده اتفاق افتاده راه اندازی هیئت هفتگی به صورت خانوادگی است که موضوع سخنرانی در این مراسمات مباحث مشاوره‌ای و تربیت فرزند و کنترل خشم و پیشگیری از افسردگی در نوجوانان و… است که از اساتید روانشناسی همچون دکتر رحیمی استفاده می‌کنیم که بسیار مورد استقبال واقع شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان گفت: در حوزه کودکان و نوجوانان جدای از طرح فراغت تابستانه، هر ساله ۱۰۰ نوجوان و نونهال کارهای تربیتی و ورزشی برای آنها و خانواده‌هایشان بحث تربیت فرزند و ارتباط گیری با فرزند را برای پدر و مادرهای این جوانان برگزار می‌شود.

روحی با اشاره به اینکه برنامه‌های روابط زوجین و مشاوره در طول سال و فعالیت های قرآنی و فرهنگی را داریم افزود: در طول سال هر فعالیتی که داشتیم در کنار آن هم کمک به خانواده‌های بی بضاعت وکسانی که مشکلات مالی داشتند را داشتیم در غالب خیریه همکاری داشته و تا جایی که بتوانیم کمک خواهیم داد.

روحی در ادامه به برنامه‌هایی که در بحث فرزند آوری و ازدواج داشتند اشاره کرد و افزود: برگزاری کلاسهای مشاوره خانواده توسط مشاورین، برگزاری ۲ الی ۳ کارگاه روش انتخاب همسر و ملاک های درست انتخاب همسر، روش مدیریت خانواده برای جوانان، دختران و پسرانی که در شرف ازدواج هستند، دوره ازدواج آسان برگزار شده است

وی با اشاره به اینکه انتظار از مسؤلین که می‌توانیم داشته باشیم این است که مسؤلین پشتیبانی، همکاری و همدلی داشته باشد، تا جایی که می‌توانند با خدمات و پشتیبانی ما را حمایت کنند افزود: اکثر فعالیت‌های ما در بستر مسجد است از اوایل طلبگی در غالب طرح صالحین فعالیت داشتم، از سال ۹۰ به فعالیت‌های خود ادامه دادم و در حال حاضر سه الی چهار سالی است که به طور تخصصی به عنوان امام جماعت در غالب طرح سلامت اجتماعی و امام جماعت مسجد در این مجموعه‌ها شروع کردم و همچنان هم ادامه دارد.

این روحانی فعال در ادامه به نقش روحانیت در جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: با توجه به مباحثی که مقام معظم رهبری در رابطه با جهاد تبیین داشتند و خطاب عامه مردم بوده است، جایگاه ویژه ای که امامت و جامعه روحانیت می‌تواند داشته باشد نقش بسزا و غیر قابل انکاری است.

امام محله باید در عرصه جهاد تبیین پیشتاز باشد

کار در حوزه بانوان به بانوان سپرده شود

وی با توجه به اینکه روحانیت به جای اینکه امام مسجد باشد باید امام جامعه و محله باشد افزود: طبیعتاً یک امام وقتی مأموم نداشته باشد جایگاه امامت زیر سوال می‌رود و جایگاه ندارد، امام جماعت، امام محله، امام جامعه پیشتاز است و طبیعتاً باید یک پیشتاز خوبی باشد و در عرصه جهاد تبیین، بتواند جهادی کار کند، خیلی می‌تواند پیشرو باشد و در جهاد تبیین موتور حرکت و پیش برنده باشد و به طبع امامت، امام جماعت جهاد تبیین باشد، سلسله مراتب جهاد تبیین با آن چرخ دنده‌های جهاد تبیین راه می‌افتد و پیش می‌رود.

روحی اظهار کرد: مجموعه باید مجموعه فعالی باشد، ما هم پایگاه بسیج خواهران را داریم هم هیأت جوانان و نوجوانان خواهران را داریم که عمده فعالیت در غالب برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی که گفته شد با همکاری این دو مجموعه بانوان و با همکاری امام جماعت محله انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کار در حوزه بانوان تا جایی که می‌شود با هم جنس خودشان باشد خیلی خوب جواب می‌دهد و خیلی راحت تر و مثمر ثمر تر می‌تواند باشد یعنی در محله‌ای که می‌خواهد این اتفاق بیافتد اگر بتواند از خود بانوان و خانم‌ها استفاده کند خیلی موفق تر است.

امام محله باید در عرصه جهاد تبیین پیشتاز باشد

امام محله باید در عرصه جهاد تبیین پیشتاز باشد

امام محله باید در عرصه جهاد تبیین پیشتاز باشد

امام محله باید در عرصه جهاد تبیین پیشتاز باشد

امام محله باید در عرصه جهاد تبیین پیشتاز باشد

کد خبر 6125268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha