در یک دوره‌ در کنسولگری انگلیس در منطقه پلیس جنوب (که وابسته به دولت انگلیس بود) تریاک را به قیمت بسیار ارزان به مردم می‌فروختند و سوخته تریاک را به چند برابر قیمت از آن‌ها می‌خریدند!

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: طی چندروز اخیر که کلیدواژه‌های همستر و همستر کامبت، بسامد زیادی در فضای مجازی داشته، علی معروفی کارشناس مسائل صهیونیسم و موضوعات بین‌الملل یادداشتی با عنوان «صهیونیست ها با بازی همسترکوین، انتخابات و تغییر خلق و خوی ایرانیان را نشانه گرفته اند» نوشته که برای انتشار در اختیار مهر قرار گرفته است.

مشروح متن این یادداشت را در ادامه می‌خوانید:

کشورهای غربی هم پیمان رژیم صهیونیستی در راستای مدیریت افکار عمومی کشورمان عدم تمرکز ملت ایران بر انتخابات ریاست جمهوری پروژه‌ای بنام همستر کوین را کلید زده وبا تبلیغات مسموم سعی در سست کردن اراده مردم جهت مشارکت در انتخابات را دارند.

فضای مجازی با رشد چشمگیر خود به عنوان پدیده‌ای جهان شمول، امکان و فرصتی را به وجود آورده که کاربران بتوانند اطلاعات و خدمات مورد نیاز خود را در هر زمان، هر کجا و به هر میزان که بخواهند دریافت کنند. چنین ویژگی‌های جذابی باعث علاقه و رغبت بیش از پیش افراد به استفاده از این فناوری شده است.

از آنجا که ورود فناوری‌ها همیشه با محاسن و معایبی همراه است، استفاده از فضای مجازی و وجود رفتارهای افراطی و عوارض زیان‌آور ناشی از آن، در میان بعضی از کاربران کودک و نوجوان به یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها تبدیل شده است. حتی بزرگسالان هم از این دام در امان نیستند.

استرس، اضطراب و افسردگی و اعتیاد به استفاده از اینترنت از جمله مهم‌ترین آسیب‌های فضای مجازی است. به باور برخی روانشناسان، کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به دیگرانی که در آن حضور ندارند، یا بهره کمتری از آن می‌برند خودشیفتگی، تنهایی، گرایش به خشونت و انزوای اجتماعی بیشتری را تجربه می‌کنند.

مقام معظم رهبری در بیانات خود در دیدار با خانواده شهدا در اول آذرماه سال نودوپنج فرمودند: مراقب باشید در فضای مجازی غرق نشوید. در فضای مجازی اگر آدم درست وارد بشود، خوب است. اما اگر برود غرق بشود نه، خوب نیست. جای خطرناکی است؛ خیلی آدم باید مراقب باشد.

کشورهای غربی هم پیمان رژیم صهیونیستی در راستای مدیریت افکار عمومی کشورمان عدم تمرکز ملت ایران بر انتخابات ریاست جمهوری پروژه‌ای به نام همستر کوین را کلید زده وبا تبلیغات مسموم سعی در سست کردن اراده مردم جهت مشارکت در انتخابات را دارند.

در این چند روز در بسیاری از سوپرگروه ها بحث‌های بسیاری از کاربران ایرانی را خوانده ایم، شیوه جدید ماین کردن ارز دیجیتال با استفاده از بازی‌ها به بستر مناسبی برای هکرها و سارقان تبدیل شده است. افرادی که در این بازی‌های شرکت می‌کنند، مراقب اطلاعات و حساب‌های خود باشند.

با این حال شاید به یاد آوردن شعری از سعدی شیرازی بی‌مناسبت نباشد: «گنج خواهی در طلب رنجی ببر - خرمنی می‌بایدت تخمی بکار»

اما در اینکه چرا در روزهای اخیر موج گسترده‌ای از مردم به سمت بازی همستر کامبت می‌روند و آن را تبلیغ می‌کنند به این دلیل است که ما نه در حوزه رسانه و نه در حوزه درآمدزایی، دانش لازم را فرا نگرفته‌ایم و به راحتی فریب تبلیغات رسانه‌ای را می‌خوریم. نمونه‌ای از این‌عدم آگاهی کافی را در مورد بورس و ارز دیجیتال دیدیم که بسیاری از شهروندان بدون آگاهی و اطلاع لازم سرمایه خود را وارد این محیط مالی کردند و ضرر و زیان بسیاری هم متحمل شدند.

در اینجا با دو مقوله فرهنگی - اجتماعی مواجه هستیم که به نظر می‌رسد در مورد هیچکدام سواد و دانش لازم وجود ندارد؛ یکی از این مقوله‌ها رسانه و دیگری درآمدزایی است. سواد رسانه‌ای دانشی است که همه ما در هر لحظه از زندگی روزمره به آن نیاز داریم چراکه زندگی ما با رسانه‌ها پیوند خورده است. زندگی انسان امروزی درگیر پیام‌های مختلف حقیقی و مجازی رسانه‌هاست و این پیام‌ها زندگی ما را تغییر می‌دهند. سواد مالی نیز یک مهارت شخصی است که به کارگیری آن در زندگی این شانس را به ما می‌دهد تا شرایط مالی بهتری داشته باشیم.

با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات و در جهت دور نگه داشتن هم وطنان گرامی از اپلیکیشن‌های داخلی پروژه صهیونیستی غربی همستر کوین را کلید زده و مبدأ بازی را در اپلیکیشن تلگرام و درگاه‌های بعدی بازی را در توئیتر و سایر اپلیکیشن‌های خارجی قرار داده اندو جهت مدیریت افکار عمومی و پرت کردن حواس عموم مردم مبدا خرید کارت‌های این بازی را صرافی‌ها قرار داده اند.

امجد اسماعیلی یکی از کاربران فضای مجازی در خصوص بازی همستر و توجه بیش از حد مردم و جوانان ایرانی به این بازی می‌گوید؛ در صورتی که اصل ماجرا همان طور که گفته شد، مدیریت افکار عمومی در سه جهت کاملاً برنامه ریزی شدست که عبارتند از:

مدیریت افکار عمومی جهت کاهش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری

عدم استفاده از اپلیکیشن‌های داخلی در ایام انتخابات در راستای جلوگیری شناخت کاندیداها و برنامه‌های اعلامی آنهاست و معرفی کاندیدای مدنظر کشورهای غربی ورژیم صهیونیستی در روزهای آخر انتخابات

همانطور که می‌دانید همستر موجودیتی دوجنسه داره که متأسفانه با حربه استفاده از این بازی به عنوان صلوات شمار، توهین به دین و مقدسات ما را در صدر اهدافشان قرار داده اند. مطمئن باشید در تولید این بازی دشمنان ما از قبیل رژیم صهیونیستی و سازمان منافقین و کشورهای غربی مشارکت داشته و اهداف برنامه ریزی شده فوق رو در بازی دنبال می‌کنند.

معمولاً طراحان این بازی‌ها (البته در غرب و سایر کشورها) با فروشندگان موبایل یا تأمین کنندگان اینترنت یا حتی با دولت‌ها هماهنگ هستند. وقتی عده زیادی جوان سرگرم چنین ابزاری می‌شوند هم فروش گوشی موبایل زیاد شده هم مصرف اینترنت بیشتر می‌شود و هم فیلترشکن فروشی رونق پیدا می‌کند.

باید گفت که متأسفانه سیستم‌های بزرگ دنیا در حال طراحی الگوهای رفتاری خاصی هستند. در گام اول برای جهت دادن به رفتار آدم‌ها، دوم برای کنترل انسان‌ها، سوم برای جایگزینی ارزش‌های تازه به جای ارزش‌های واقعی که عمدتاً مخاطبانش هم مردم جهان سوم هستند، یعنی بیشترین کسانی که به این جریانات وصل می‌شوند و از این مسائل استفاده می‌کنند، در کشورهای جهان سوم هستند. بدتر اینکه از همین ابزار برای کانال نفوذ و ورود به ارزش‌ها، هنجارها، آداب، رسوم و سنن و مواردی از این قبیل استفاده می‌شود.

جریان همستر و امثال این‌ها نیز جایگزین توهم، تخیل و آرزو به جای واقعیت است، اینکه افراد دنبال این هستند از روش‌های میان‌بر و نامتعارف استفاده کنند تا به پول برسند که معمولاً تجربه نشان داده در بلند مدت این‌ها کار نمی‌کند.

در یک دوره‌ در کنسولگری انگلیس در منطقه پلیس جنوب (که وابسته به دولت انگلیس بود) تریاک را به قیمت بسیار ارزان به مردم می‌فروختند و سوخته تریاک را به چند برابر قیمت از آن‌ها می‌خریدند! برای همین مردم به جای آنکه کار کنند و درآمد داشته‌باشند، می‌نشستند پای منقل و تریاک می‌کشیدند و سوخته آن را هم می‌فروختند و سود می‌کردند. (غافل از اینکه این کنسولگری دارد سرمایه‌گذاری می‌کند و با این کار نسلی را به دام اعتیاد می‌کشاند.) مدتی پس از اینکه مردم معتاد شدند، دیگر از تریاک ارزان و خرید سوخته آن خبری نبود! در واقع این ترفندی بود که آن‌ها به کار گرفته‌بودند. حال ممکن است شبیه به همین ماجرا تکرار شود، یعنی افراد از جریان همستر یک پولی به دست بیاورند، اما باید ببینند که در بلندمدت نقشه و برنامه آن‌ها چیست و این کار چه تبعاتی به دنبال دارد.

یک ضرب المثل معروف می‌گوید: پنیر مجانی فقط در تله موش پیدا می‌شود. این هم شاید قابل توجه همستر بازها باشد.