فاطمه ویسی، بانوی ۳۰ ساله از شهرستان «سرپل ذهاب» استان کرمانشاه، از زائران بیت‌الله الحرام در حج ۱۴۰۳ است که ۱۰ ماهه موفق به حفظ کل قرآن شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه ویسی، بانوی ۳۰ ساله از شهرستان «سرپل ذهاب» استان کرمانشاه، از زائران بیت‌الله الحرام در حج ۱۴۰۳ است که ۱۰ ماهه موفق به حفظ کل قرآن شده است.

وی در این باره گفت: من در سال ۱۳۹۰ و به مدت ۱۰ ماه موفق به حفظ کامل آیات قرآن شدم.

وی درباره شیوه حفظ قرآن گفت: حفظ آیات در ابتدا برای من بسیار دشوار بود، این در حالی است که استاد از ما می‌خواست که برحسب توانایی خود اقدام به حفظ قرآن کنیم. بنابراین ابتدا از نصف صفحه شروع کردم، اما در ادامه توانستم حفظ خود را روزانه تا ۵ صفحه نیز برسانم. در پایان حفظ هر سوره استاد از ما امتحان می‌گرفت و در نهایت خداوند این فضل را شامل حال من کرد که حافظ کل قرآن شوم.

فاطمه ویسی درباره حال و هوای خود از تشرف به سفر معنوی حج گفت: خداوند متعال را بسیار شاکرم که علاوه بر نعمت حفظ کامل قرآن، نعمت زیارت بیت‌الله الحرام و حاجی شدن را هم نصیب من کرد. از خداوند منان می‌خواهم که این نعمت و حس و حال (زیارت کعبه و سفر به سرزمین وحی) را شامل همه مسلمانان جهان کند.

این بانوی اهل سنت کشورمان به افرادی که درصدد حفظ قرآن هستند، توصیه کرد که اگر می‌خواهند در مسیر حفظ قرآن قدم بگذارند، تا حفظ آخرین سوره هیچ وقت نا امید نشوند و حفظ کلام وحی را رها نکنند.

وی در ادامه حافظان قرآن را اهل و بندگان خاص خداوند متعال دانست و گفت: در حدیث آمده است «همانا خداوند متعال از میان مردم اهلی دارد». گفتند: ای رسول الله! آنان چه کسانی‌اند؟ فرمودند: «آنان اهل قرآن، که اهل و بندگان خاص خدا هستند».

فاطمه ویسی در پایان نقش خانواده خود در نیل به حفظ کامل قرآن را بسیار تأثیرگذار دانست و گفت: من برای اینکه بتوانم در کلاس حفظ قرآن شرکت کنم، مجبور بودم روزانه مسیر طولانی را طی کنم و در این راه مشقت زیادی را متحمل شدم، اما خانواده من با وجود امکانات محدودی که در اختیار داشتند، نهایت حمایت را از من به عمل آوردند.

برچسب‌ها