حجت الاسلام قنبریان به موضوع ۲ طیف مخالفین نظام مردم سالاری دینی در کشور سخن گفته و به تشریح وضعیت این دو گروه می پردازد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن قنبریان در سخنانی به موضوع حاکمیت مردم سالاری دینی که رکن جمهوری اسلامی ایران است اشاره کرده و درباره ۲ طیف مخالف آن صحبت می‌کند.

وی گفت: نقشه امام بنای نظم مدنی سیاسی بر اساس عقلانیت سیاسی است که صرفاً با آحاد و افراد کار ندارد و یک حلقه اخلاقی و عرفانی برای عده‌ای نیست بلکه ۲ رکن اصلی دارد که یکی سپردن کارها به دست مردم و دیگری حرکت در چهارچوب شریعت است که خروجی آن همان جمهوری اسلامی می‌شود.

قنبریان تصریح کرد: فرمایش رهبر انقلاب در سخنرانی ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ با موضوع مردم سالاری دینی ۲ طیف را معرفی می‌کنند که با مردم سالاری دینی مخالفت می‌کنند. یک طرف طیف سکولارها هستند و طیف دیگر متدینین افراطی. سکولارها می‌گویند دموکراسی و دین قابل سازگاری نیستند، ایدئولوژی اگر بیاید دموکراسی خراب می‌شود. تعدادی از متدینین که معتقد بودند حاکمیت دین ربطی به مردم ندارند و دین باید حکومت کند و مردم کاره‌ای نیستند در طرف دیگر این طیف بودند که نمونه‌های این نظر را این اواخر به شکل افراطی در داعش ملاحظه کردیم.