یک رسانه صهیونیستی مدعی شد که دولت آمریکا درباره ورود به جنگی تمام‌عیار با حزب‌الله لبنان، به اسرائیل هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز آو اسرائیل، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نوشته است که آمریکایی‌ها از شکل‌گیری جنگی گسترده میان اسرائیل و حزب‌الله هراس دارند زیرا چنین جنگی پای آنها را نیز به میان خواهد کشید.

طبق گزارش این شبکه، بنابراین، حتی اگر درکی از تاکتیک جدید اسرائیل برای تشدید تنش وجود داشته باشد، دولت آمریکا از اسرائیل می‌خواهد که به سطح خاصی از جنگ بسنده کند.

این شبکه در ادامه آورده است: مقامات دولت آمریکا به همتایان اسرائیلی خود گفته‌اند، حتی زمانی که واکنشی دارید، فرصت استفاده از راه حل سیاسی را از بین نبرید.

در بحبوحه تشدید تنش در شمال اراضی اشغالی و حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، واشنگتن درباره اتخاذ هرگونه تصمیم جهت ورود به یک جنگ گسترده در جبهه لبنان به کابینه رژیم صهیونیستی هشدار داده و این در حالی است که ارتش تل‌آویو در زمینه نبرد با حزب‌الله طرح‌های عملیاتی دیگری را نیز تصویب و تهدید کرده است که قصد تشدید جنگ با حزب‌الله را دارد.

از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳(۱۵ مهر ۱۴۰۲) مرزهای لبنان و اراضی اشغالی شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی بوده و حزب‌الله همواره بر توقف جنگ غزه به‌عنوان شرط اصلی جهت توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

شبکه کان وابسته به رژیم صهیونیستی نوشته که هرچند آمریکا از رویکرد جدید اسرائیل که اغلب تحت عنوان «تنش‌زدایی با ابزار تشدید تنش (!)» توصیف شده، آگاه است اما به تل‌آویو هشدار داده که در اقداماتش از خط قرمز بحران عبور نکند و به آنها این پیام را مخابره کرده‌اند که «حتی در واکنش‌ها، جایی برای راه‌حل دیپلماتیک باقی بگذارند»!

ادعای این شبکه درباره پیام آمریکایی‌ها به تل‌آویو در حالی است که به‌دنبال شهادت ابراهیم عقیل و چندین تن از فرماندهان ارشد عملیاتی حزب‌الله در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید از این حملات ابراز رضایت کرد و آن را «دربردارنده نتیجه‌ای خوب» توصیف کرد!