همدان ـ معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان گفت: استفاده از میان وعده های سالم در مدارس یکی از مهم ترین عوامل ترویج فرهنگ تغذیه سالم در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام بخشی با تاکید بر رعایت مفاد دستورالعمل پایگاه‌های تغذیه سالم توسط مدیران مدارس در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: توصیه‌ی من به خانواده‌های عزیز در آغاز سال تحصیلی این است که استفاده از صبحانه برای فرزندان خود را قبل از عزیمت به مدرسه در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: میان وعده‌های سالم و مغذی نیز در کیف و کوله پشتی فرزندان خود قرار دهند تا در مواقع گرسنگی دانش آموزان، به جای استفاده از خوراکی و میان وعده‌های پر کالری از لقمه‌های سالم و خانگی استفاده کنند.

بخشی در خصوص فعالیت پایگاه‌های تغذیه سالم مدارس تصریح کرد: در دستورالعمل پایگاه تغذیه‌ی سالم که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز ویرایش شده تمام مواد غذایی سالم و مجاز و ناسالم و غیر مجاز در مدارس درج گردیده که مراقبین و رابطین سلامت مدارس به عنوان مجریان و ناظرین دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس باید به مدیران مدارس در خصوص اخذ مجوز فعالیت پایگاه تغذیه سالم که به صورت سالیانه نیز باید تمدید گردد، تاکید و ایشان را ملزم به رعایت این دستورالعمل نمایند.

وی ادامه داد: در جلسات متعدد درون و برون سازمانی به مدیران و رؤسای ادارات تابع تاکید گردیده که فضای پایگاه‌های تغذیه‌ی سالم مدارس ابتدا باید به تأیید کارشناسان سلامت محیط و تغذیه‌ی مراکز بهداشت برسد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان در ادامه عنوان کرد: سپس مدیر مدرسه نسبت به معرفی متصدی واجد شرایط جهت شرکت در کلاس‌های آموزشی که توسط مراکز بهداشت برگزار می‌گردد اقدام و پس از کسب گواهینامه‌ی سلامت از بهداشت و مجوز فعالیت یک ساله از معاونت تربیت بدنی و سلامت فعالیت خود را آغاز کنند.

بخشی در پایان در خصوص متصدیان پایگاه‌های تغذیه‌ی سالم نیز خاطرنشان کرد: هیچ آموزشگاهی مجاز به توزیع مواد خوراکی بدون اخذ مجوز پایگاه تغذیه سالم نمی‌باشد و در صورت مشاهده یا اخذ گزارشات، برخوردهای قانونی لازم صورت خواهد گرفت.