دارا و سارا به‌صورت عروسک‌های نمایشی در آیین پایانی جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دارا و سارا عروسک‌های ایرانی، به‌صورت عروسک‌های نمایشی در آئین پایانی جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شدند.

این دو عروسک به‌صورت دستی و در ابعادی چندین برابر بزرگ‌تر از عروسک‌های بازی سارا و دارا ساخته شده و قرار است در برنامه‌های سالنی، تلویزیونی، نمایش‌های صحنه‌ای و نمایش‌های خیابانی، تماشاخانه سیار کانون و مناسبت‌های مختلف به‌عنوان نمادی از عروسک‌های ایرانی به تولید محتوا و اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان بپردازد.

محمد اعلمی کارگردان و عروسک‌ساز و عروسک‌گردان شاخص فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی از جمله شهر موش‌ها سازنده این نمونه عروسک‌ها به سفارش معاونت فرهنگی کانون است که از آن به‌عنوان سفیری فرهنگی و شخصیتی نمایشی معرف فرهنگ و هویت ایرانیان استفاده خواهد شد.

این عروسک‌های نمایشی که در آئین پایانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان و با حضور وزیر آموزش و پرورش دولت چهاردهم رونمایی شد، با مواد اولیه ابری و روکش سیلیکونی و امکان فک‌زدن و حرکت‌دادن لب‌ها ساخته شده‌است.

کانون پرورش فکری اعلام کرده تولید این عروسک‌های نمایشی به همراه یک پیوست فرهنگی -برای عروسک‌هایی که سابقه‌ای ۲۳ ساله دارند- بخشی از برنامه‌های کانون برای بازارپردازی و شخصیت‌پردازی برای دیگر محصولات مرتبط با کودکان هم‌چون کتاب، فیلم، انیمیشن، تئاتر، اسباب‌بازی، نوشت‌افزار و…، است که به‌تدریج تولید و در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد.