بجنورد_ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: شرکت آبفای خراسان شمالی ۸۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان طلب از مشترکین خانگی و غیرخانگی در حوزه آب‌بها و اقساط معوق دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی، رضا عطایی اظهار کرد: پرداخت به موقع طلب‌های آب و فاضلاب سهم به‌سزایی در توسعه شبکه آب‌رسانی و بهبود خدمت‌رسانی در این حوزه می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: مجموع مطالبات آب و فاضلاب استان از مشترکین در بخش آب بها، ۷۶ میلیارد تومان و در بخش اقساط معوق حق انشعاب آب و فاضلاب، مبلغ ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

وی افزود: بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان از مطالبات آب‌بها، مربوط به بخش خانگی و نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان نیز مربوط به بخش غیرخانگی می‌شود.

عطایی ادامه داد: طلب از برخی سازمان‌ها و تاخیر در پرداخت قبوض سایر مشترکین باعث باقی‌مانده مطالبات فراوان برای آب و فاضلاب و همچنین اختلال در روند خدمت‌رسانی شده است. مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان‌شمالی تصریح کرد: گسترش خدمات آب و فاضلاب در شهرها و روستاهای استان در گرو پرداخت به‌هنگام مطالبات از سوی کلیه مشترکان است.

وی در ادامه گفت: اگرچه برابر قوانین، شرکت آب و فاضلاب مجاز به قطع انشعابات مشترکین بدهکار می باشد اما رویه شرکت همواره تعامل با مشترکین است.