سامسونگ مدعی شده کارگران هندی که از ۳ هفته قبل برای دریافت دستمزد بهتر اعتصاب کرده اند، تقریبا ۲ برابر کارخانه های نزدیک خود حقوق دریافت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پس از به درازا کشیدن اعتصاب کارگران سامسونگ در کارخانه ای واقع در ایالت تامیل نادو هندوستان و ادامه کشمکش با اتحادیه کارگری، این شرکت کره ای اعلام کرد کارگران کارخانه مذکور تقریبا ۲ برابر کارگران کارخانه های اطراف دستمزد دریافت می کنند.

این درحالی است که اعتصاب کارگران در این واحد وارد هفته سوم شد. بیش از هزار کارگر این واحد از ۹ سپتامبر ۲۰۲۴ میلادی عملیات کارخانه را رها کردند و در چادری جلوی این مکان اعتصاب کرده اند.

آنها خواستار دستمزد بیشتر و به رسمیت شاختن اتحادیه در کارخانه شده اند. این درحالی است که واحد مذکور حدود یک سوم درآمد سالانه ۱۲ میلیارد دلاری سامسونگ از هندوستان را تامین می کند.

سامسونگ که برای نخستین بار درباره دستمزدها اظهار نظر کرده، در بیانیه ای آورده است: متوسط درآمد ماهانه کارگران تمام وقت کارخانه های ما واحد چنای ۱.۸ بار بیشتر از متوسط درآمد کارگران کارخانه های دیگر این شرکت در همین منطقه است. همچنین کارگران ما اضافه کاری و دیگر مزایایی را دریافت می کنند که ما برای تضمین حفظ بالاترین استانداردهای سلامتی، ایمنی و غیره در محیط های کاری مان فراهم می کنیم.

این شرکت اضافه کرد آماده است با کارگران برای رسیدگی به شکایات آنها تعامل داشته باشد تا بتوانند در اسرع وقت به سر کار بازگردند.

کارخانه سامسونگ در نزدیکی واحد شرکت های بزرگی از جمله فاکسکان و دل قرار دارد.