برای اسمارت واچ؛

کوچکترین باتری جامد جهان رونمایی شد

کوچکترین باتری جامد جهان رونمایی شد

شرکت سامسونگ از یک باتری کوچک جامد برای دستگاه های پوشیدنی رونمایی کرده و مدعی شده این نخستین نمونه از چنین ابزاری در جهان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، طبق گزارش ها ۳ سال تحقیق و توسعه به تولید این باتری منجر شده است. شرکت کره ای مدعی شده باتری مذکور دارای تراکم انرژی ۲۰۰ وات ساعت به ازای لیتر(Wh/L) است که بسیار بالاتر از باتری های لیتیوم یونی به حساب می آید.

اطلاعات موجود حاکی از آن است که شرکت کره ای به طور موفقیت آمیز نمونه اولیه چنین باتری جامد بسیار کوچکی را ابداع کرده است. در حال حاضر باتری مذکور تحت آزمایش گروه معدودی از مشتریان است و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، شرکت تولید تجاری آن را از ۲۰۲۶ میلادی آغاز می کند.

طبق اخبار موجود باتری احتمالاً نخست در «گلکسی واچ» به کار رود. سامسونگ ادعا می کند در این زمینه بهتر از رقبایش عمل کرده و بر چالش های مربوط به اندازه کوچک باتری غلبه کرده است. باتری مذکور را می توان برحسب نیاز مشتری در اندازه های مختلف از چند میلیمتر تا چند سانتیمتر تولید کرد. باتری های جامد که جایگزین مناسبی برای نسخه های قدیمی تر به حساب می آیند در برابر شوک های بیرونی مقاوم تر هستند زیرا الکترولیت جامد غیر اشتعال زا برای شارژ و تخلیه شارژ در خود دارند.

سامسونگ مدعی شده باتری مینیاتوری شده را می تواند با استفاده از فناوری تولید خازن های سرامیکی چندلایه توسعه داد که لایه های نازک مواد را چاپ می کند و رویهم قرار می دهد.

این فرایند از مشکلاتی در باتری های لیتیوم یونی مشاهده شده، جلوگیری می کند و از سوی دیگر حداقل تغییر حجم را در طول شارژ امکان‌پذیر می‌کند و نیاز به فضای اضافی را از بین می‌برد.

باتری های وضعیت جامد قابلیت ارتجاع پذیری و انعطاف پذیری بالا دارند. در این باتری ها الکترولیت جامد شکاف بین آند و کاتد را پرمی کند و البته چنین ابزارهایی قابل شارژ هستند.

باتری های الکترولیت جامد وضعیت ثبات گرمایشی را ارتقا داده اند و عمرشان از باتری های معمول طولانی تر است. این ابزارها با ایمنی ارتقا یافته و با تراکم انرژی بالا می توانند در دماهای مختلف فعال بمانند.

کد خبر 6241399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha