استاد فلسفه گفت: هنوز فیلسوفی جون ابن سینا نداریم او اسم کتاب فلسفه اش را شفا گذاشت چون فلسفه شفای روح است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از کتاب‌های «اندیشه‌های فلسفی ابن‌سینا؛ یادگارنامۀ غلامحسین ابراهیمی دینانی» و «حکمت صدرایی در جهان اسلام؛ یادگارنامۀ سیدمصطفی محقق داماد» عصر روز چهارشنبه، ۴ مهرماه در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

استاد دینانی در صحبت‌هایی بیان کرد: فرهنگ تنها در انسان وجود دارد و در هیچ موجود دیگری فرهنگ را نمی‌بینیم. فرهنگ یکی از ویژگی‌های انسان است واگر انسان را به جای حیوان ناطق، حیوان فرهنگ دار تعریف کنیم، سخنی نامربوط نگفتیم.

وی در ستایش علامه طباطبایی گفت: در وصف کمالات و علم علامه طباطبایی نیز بیان کرد: تفکر علامه طباطبایی تفکر بسته‌ای نبود و فکر بسیار متعالی‌ای داشت. هانری کربن با وجود آشنایی با اندیشمندان جهان پس از دیدار با علامه طباطبایی دیدگاهش نسبت به مباحث فلسفی تغییر کرد.

دینانی تصریح کرد: علامه در ارائه نظرات خود بسیار محتاط بود چرا که نزد آیت الله بروجردی از وی گلایه کرده بودند که در درس فلسفه طلبه ها را بی دین می کند و اقای بروجردی دستور تعطیلی کلاس‌ها را دادند تا اینکه با وساطتت آقای بهبهانی کلاس‌ها دوباره برگزار شد.

وی درباره ابن سینا بیان کرد: هنوز فیلسوفی همچون ابن سینا نداریم. او اسم کتاب فلسفه‌اش را شفا گذاشت چرا که فلسفه شفای روح است. انسان به واسطه اندیشه به مقام انسان می‌رسد و هرچه اندیشه متعالی تر، انسان متعالی‌تر می‌شود.