اردبیل- استاندار اردبیل گفت: پروژه ریلی اردبیل- میانه به طول ۱۷۵ کیلومتر پیشرفت ۹۲ درصدی دارد که با تزریق اعتبار تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی ظهر پنجشنبه در بازدید از راه‌آهن اردبیل با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از پیشرفت بیش از ۹۳ درصدی پروژه راه‌آهن اردبیل خبر داد و اظهار کرد: پروژه ریلی اردبیل- میانه به طول ۱۷۵ کیلومتر پیشرفت ۹۲ درصدی دارد که با تزریق اعتبار تا پایان سال تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه زیرساخت و حمل و نقل را قابل دفاع دانست و افزود: تکمیل زیرساخت ها در تولید ثروت مردم استان اردبیل تاثیر بسیاری دارد که زیرساخت ارتباطات زمینی، هوایی و ریلی از مهمترین زیرساخت‌ها به حساب می‌آید.

استاندار اردبیل از تکمیل و افتتاح راه آهن اردبیل – میانه بعد از سال ها انتظار مردم تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد و ادامه داد: راه‌آهن اردبیل – میانه و اتصال آن به پارس‌آباد، برای بسیاری از سرمایه‌گذاران توجیه اقتصادی دارد و قطعاً تولید ثروت را به همراه می‌آورد.

عاملی به تخصیص بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از منابع مختلف به پروژه راه‌آهن اردبیل اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم سال اول ۵۲ کیلومتر و سال دوم ۸۵ کیلومتر بزرگراه افتتاح شد و قرار است امسال نیز ۶۰ کیلومتر بزرگراه در این استان به بهره برداری برسد.