۱۵ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۱۱

پس از 13 سال تاخیر؛

قطار سراسری سال آینده به ارومیه می رسد

قطار سراسری سال آینده به ارومیه می رسد

ارومیه – معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: راه آهن ارومیه – مراغه پس از 13 سال تاخیر در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز سال آینده به اتمام رسیده و قطار سراسری به ارومیه می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی بهادری عصر یکشنبه پس از بازدید بیش از 4 ساعته اعضای شورای فنی و خبرنگاران از طرح های ملی ونیمه تمام ارومیه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: متاسفانه طرح مهم و ملی راه آهن مراغه – ارومیه از سال 80 به طول 184 کیلومتر با هدف اتصال مرکز استان به شبکه سراسری راه آهن کشور، آغاز شده ولی هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه امسال 600 میلیارد ریال ادامه طرح راه آهن مراغه - ارومیه تصویب شده بود که تاکنون 350 میلیارد ریال اختصاص یافته است، افزود: در حال حاضر ایستگاه راه آهن ارومیه در مجموع از 67 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

بهادری ادامه داد: 900 میلیارد ریال اعتبار برای ادامه روند اجرای این طرح در سال آینده پیش بینی شده است که امیدواریم با تلاش نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و نیز مسئولان زمینه تحقق این اعتبار و نیز افزایش بودجه این طرح در سال آینده باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی اعتبار را مهمترین مشکل این طرح ملی و مهم برشمرد و گفت: تلاش می شود با راه‌ اندازی بخش تجاری در محل ایستگاه ارومیه بخشی از کمبود اعتبار مورد نیاز را تامین و بخش دیگری را نیز از طریق فاینانس برطرف کنیم.

بهادری با اعلام اینکه پروژه راه آهن مراغه - ارومیه پس از گذشت بیش از یک دهه همچنان به سرانجام نرسیده است اعلام کرد: با توجه به پتانسیل های مرزی استان اتمام این طرح یکی از اولویت های استان به شمار می رود که با اهتمام دولت و مدیریت ارشد استانی برای اتمام این پروژه ملی در استان گامهای جدی برداشته شده است.

وی ورزشگاه 15 هزار نفری و تالار بزرگ شهر ارومیه را نیز از طرح های مهم و راکد این شهرستان عنوان کرد و گفت: ورزشگاه 15 هزار نفری ارومیه نیز به مانند طرح راه آهن ارومیه – مراغه بیش از 13 سال است آغاز شده ولی به سرانجام نرسیده و تالار بزرگ این شهر نیز نزدیک 9 سال است کنگ زنی شده اما برای اتمام با مشکل کمبوداعتبار مواجه است.

در بازدید بیش از چهار ساعته ازشش پروژه نیمه تمام عمرانی ارومیه که از پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد برخوردار بودند بازدید شد.

تالار بزرگ ارومیه، ورزشگاه 15 هزار نفری، راه آهن ارومیه – مراغه، پروژه تقاطع غیر هم سطح ابوذر، مرکز توانبخشی ایثارگران و پروژه میدان آذربایجان از طرح های مورد بازدید اعضای شورای فنی و خبرنگاران بود.

کد خبر 2456095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha