شماره جدید ماهنامه فیلمنامه‌نویسی «فیلم‌نگار» ویژه مهر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، دویست و شصتمین شماره ماهنامه فیلمنامه‌نویسی «فیلم‌نگار» ویژه مهر ۱۴۰۳ منتشر شد.

در ابتدای بخش سینمای ایران این ماهنامه سیناپس فیلم‌های «در آغوش درخت»، «روزی روزگاری آبادان»، «قلب رقه» و «یادگار جنوب» و سپس نقد و تحلیل‌هایی که نویسندگان مجله درباره این آثار نوشته‌اند، منتشر شده است. گفت‌وگو با بابک خواجه پاشا فیلمنامه نویس و کارگردان «در آغوش درخت» پایان بخش مطالب این بخش است.

پرونده موضوعی این شماره به یکی از نویسندگان سینمای معاصر یعنی فرانسیس فورد کاپولا اختصاص دارد. عشق کلاسیک کاپولا به خلق حماسه مدرن، کاپولا در رابطه با فرآیند فیلمنامه نویسی، چهار نکته‌ای که می‌توانید از فیلمنامه «پدرخوانده» یاد بگیرید، رتبه بندی فیلمنامه‌های آثار فرانسیس فورد کاپولا و اقتباس محتوایی کاپولا از رمان‌ها برای فیلمنامه‌های بزرگ از جمله مطالب این بخش هستند.

بخش سینمای جهان با سیناپس «گردبادها»، «تلما»، «گوست لایت» آغاز می‌شود و با نقد و گفت‌وگوهایی با خالقان این آثار ادامه می‌یابد.

معرفی، بررسی و گفت‌وگو با سازندگان سریال «شوگون» مطالب بخش «صحنه کوچک» را تشکیل می‌دهند.

فیلمنامه کامل این شماره به «شوالیه تاریکی بر می‌خیزد» نوشته جاناتان و کریستوفر نولان اختصاص دارد که توسط میثا محمدی به فارسی برگردانده شده است. سکانس برگزیده، یک نقد و گفت‌وگویی درباره ساختار این فیلمنامه، مطالب پایانی شماره مهر است.

«فیلم‌نگار» به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی منتشر می شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این شماره و استفاده از مطالب شماره‌های قبلی مجله به سایت www.filmnegar.ir مراجعه کنند.