۷ آبان ۱۴۰۳، ۱۲:۰۲

مرور ۱۵ دوره جشنواره فیلم کودک در «فیلم‌نگار»

مرور ۱۵ دوره جشنواره فیلم کودک در «فیلم‌نگار»

شماره جدید ماهنامه فیلمنامه نویسی «فیلم‌نگار» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، دویست و شصت‌ویکمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی «فیلم‌نگار» ویژه آبان ۱۴۰۳ در یکصد صفحه منتشر شد.

در صفحات آغازین این شماره و به مناسبت برگزاری سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، گزارشی درباره ۱۵ دوره ابتدایی جشنواره کودک در دهه ۶۰ و ۷۰ که به دهه طلایی سینمای کودک مشهور است، می‌خوانیم.

صفحات بخش سینمای ایران، با سیناپس فیلم‌های «آغوش باز» و «استاد» و نقد و تحلیل‌هایی که نویسندگان مجله درباره این آثار نوشته‌اند به پایان می‌رسد.

پرونده موضوعی این شماره به مفاهیم تخصصی فیلمنامه در بخش «فیلم ملودرام» اختصاص دارد. بایدها و نبایدهای نگارش فیلمنامه ملودرام، ملودرام چیست، چگونه کار می‌کند و چطور از شرش خلاص شویم؟، تفاوت اصلی بین فیلم درام و ملودرام، هشت فیلمی که ملودرام را تعریف می‌کنند، نگاهی به سریال‌های منتخب ژانر ملودرام در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی و گفتگویی درباره فیلمنامه نویسی برای ملودرام از جمله مطالب این بخش هستند.

بخش سینمای جهان با سیناپس «تماس»، «دیدی» و «لنگ دراز» آغاز می‌شود و با نقد و گفتگوهایی با خالقان این آثار ادامه پیدا می‌کند.

در پرونده‌ای که برای کلود سوته کارگردان و نویسنده سینمای فرانسه تهیه شده نیز مطالبی مانند «راوی بحران‌های میان سالی»، «راوی مهربان آدم‌های تک افتاده یا بحران‌زده»، «عاشقانه‌های طبقه متوسط در سینمای کلود سوته» و یک مصاحبه با وی دیده می‌شود.

فیلمنامه کامل این شماره به «غلاف تمام فلزی» نوشته استنلی کوبریک، مایکل هر و گوستاو هسفورد اختصاص دارد که توسط اشکان راد به فارسی برگردانده شده است. سکانس برگزیده، یک نقد و گفتگو درباره ساختار این فیلمنامه، مطالب پایانی شماره آبان است.

«فیلم‌نگار» به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی منتشر می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این شماره و استفاده از مطالب شماره‌های قبلی مجله به سایت www.filmnegar.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6271095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha