رشت- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ساخت مسکن مقاوم در روستاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مجید جودی در حاشیه جلسه شورای اداری بنیاد مسکن گیلان در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص احداث مسکن مقاوم در روستاها اظهار کرد: هدف اصلی این نهاد ارتقای ایمنی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل و سایر خطرات است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ساخت مسکن مقاوم در روستاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: چرا که بسیاری از مناطق روستایی کشور در معرض تهدیدات طبیعی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌گیری از تسهیلات و کمک‌های مالی دولتی و همچنین اجرای طرح‌های ویژه مقاوم‌سازی، بنیاد مسکن تلاش دارد تا بهبود قابل توجهی در وضعیت مسکن روستایی ایجاد کند، گفت: این اقدامات نه تنها امنیت و رفاه روستاییان را افزایش می‌دهد، بلکه باعث توسعه پایدار در مناطق روستایی می‌شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به حساب ۱۰۰ امام، آن را یک حساب پربرکت توصیف کرد، ادامه داد: حساب ۱۰۰ امام (ره) به عنوان یکی از حساب‌های مهم مالی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شناخته می‌شود که پس از فرمان امام خمینی (ره) برای تأمین مسکن افراد نیازمند، روستاییان، و بازسازی مناطق آسیب‌دیده از بلایای طبیعی تأسیس شد.

جودی با تاکید بر اینکه این حساب به اجرای پروژه‌های عمرانی و مسکنی در سراسر کشور کمک می‌کند و نقش مؤثری در بهبود شرایط زندگی مردم به‌ویژه در مناطق محروم دارد، تصریح کرد: این حساب از زمان تأسیس تا کنون در تأمین منابع مالی برای بازسازی خانه‌های تخریب‌شده، ساخت مسکن برای افراد بی‌بضاعت و اجرای طرح‌های مرتبط با توسعه روستایی مشارکت داشته است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مسکن محرومین را وظیفه اصلی و محور فعالیت‌های این نهاد دانست و تأکید کرد: توجه به تأمین مسکن برای اقشار کم درآمد و محروم جامعه از اهداف اساسی این بنیاد است.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بدو تأسیس با تکیه بر حساب ۱۰۰ امام و سایر منابع مالی و حمایتی تلاش کرده است تا برای افراد کم بضاعت و آسیب‌پذیر، به‌ویژه در مناطق روستایی و حاشیه‌نشین، مسکن مناسب فراهم کند.

جودی اضافه کرد: این نهاد با بهره‌گیری از طرح‌ها و برنامه‌های مختلف، به طور مستمر در زمینه ساخت و بازسازی خانه‌های روستایی و همچنین ارائه تسهیلات برای بهبود وضعیت مسکن محرومین فعالیت می‌کند هدف اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ایجاد مسکن مقاوم و ایمن برای تمامی افراد جامعه، به‌ویژه قشرهای کم درآمد و نیازمند، است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با تأکید بر جایگاه والای امام خمینی (ره) و نقش او در تأسیس بنیاد مسکن گفت: نام مقدس امام، ثبات و ماندگاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

جودی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که به فرمان امام خمینی (ره) در سال‌های ابتدایی پس از انقلاب تأسیس شد، با هدف بهبود وضعیت مسکن روستایی، بازسازی مناطق آسیب‌دیده از بلایای طبیعی و ارائه خدمات به اقشار کم‌درآمد و نیازمند فعالیت می‌کند. به این ترتیب، نام امام و آرمان‌های ایشان به عنوان پشتوانه‌ای معنوی برای بنیاد مسکن تلقی می‌شود و راهنمای اقدامات آن در طول زمان بوده است.