۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۱

معاون بنیاد مسکن:

ساخت مسکن مقاوم در روستاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

ساخت مسکن مقاوم در روستاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

رشت- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ساخت مسکن مقاوم در روستاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مجید جودی در حاشیه جلسه شورای اداری بنیاد مسکن گیلان در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص احداث مسکن مقاوم در روستاها اظهار کرد: هدف اصلی این نهاد ارتقای ایمنی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله، سیل و سایر خطرات است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ساخت مسکن مقاوم در روستاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: چرا که بسیاری از مناطق روستایی کشور در معرض تهدیدات طبیعی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه با بهره‌گیری از تسهیلات و کمک‌های مالی دولتی و همچنین اجرای طرح‌های ویژه مقاوم‌سازی، بنیاد مسکن تلاش دارد تا بهبود قابل توجهی در وضعیت مسکن روستایی ایجاد کند، گفت: این اقدامات نه تنها امنیت و رفاه روستاییان را افزایش می‌دهد، بلکه باعث توسعه پایدار در مناطق روستایی می‌شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به حساب ۱۰۰ امام، آن را یک حساب پربرکت توصیف کرد، ادامه داد: حساب ۱۰۰ امام (ره) به عنوان یکی از حساب‌های مهم مالی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شناخته می‌شود که پس از فرمان امام خمینی (ره) برای تأمین مسکن افراد نیازمند، روستاییان، و بازسازی مناطق آسیب‌دیده از بلایای طبیعی تأسیس شد.

جودی با تاکید بر اینکه این حساب به اجرای پروژه‌های عمرانی و مسکنی در سراسر کشور کمک می‌کند و نقش مؤثری در بهبود شرایط زندگی مردم به‌ویژه در مناطق محروم دارد، تصریح کرد: این حساب از زمان تأسیس تا کنون در تأمین منابع مالی برای بازسازی خانه‌های تخریب‌شده، ساخت مسکن برای افراد بی‌بضاعت و اجرای طرح‌های مرتبط با توسعه روستایی مشارکت داشته است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مسکن محرومین را وظیفه اصلی و محور فعالیت‌های این نهاد دانست و تأکید کرد: توجه به تأمین مسکن برای اقشار کم درآمد و محروم جامعه از اهداف اساسی این بنیاد است.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بدو تأسیس با تکیه بر حساب ۱۰۰ امام و سایر منابع مالی و حمایتی تلاش کرده است تا برای افراد کم بضاعت و آسیب‌پذیر، به‌ویژه در مناطق روستایی و حاشیه‌نشین، مسکن مناسب فراهم کند.

جودی اضافه کرد: این نهاد با بهره‌گیری از طرح‌ها و برنامه‌های مختلف، به طور مستمر در زمینه ساخت و بازسازی خانه‌های روستایی و همچنین ارائه تسهیلات برای بهبود وضعیت مسکن محرومین فعالیت می‌کند هدف اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ایجاد مسکن مقاوم و ایمن برای تمامی افراد جامعه، به‌ویژه قشرهای کم درآمد و نیازمند، است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با تأکید بر جایگاه والای امام خمینی (ره) و نقش او در تأسیس بنیاد مسکن گفت: نام مقدس امام، ثبات و ماندگاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

جودی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که به فرمان امام خمینی (ره) در سال‌های ابتدایی پس از انقلاب تأسیس شد، با هدف بهبود وضعیت مسکن روستایی، بازسازی مناطق آسیب‌دیده از بلایای طبیعی و ارائه خدمات به اقشار کم‌درآمد و نیازمند فعالیت می‌کند. به این ترتیب، نام امام و آرمان‌های ایشان به عنوان پشتوانه‌ای معنوی برای بنیاد مسکن تلقی می‌شود و راهنمای اقدامات آن در طول زمان بوده است.

کد خبر 6242509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید افشار ی ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۰
      0 0
      با سپاس فروان از نظر حضرت عالی ولی این وام یکسانی دادهشودکه ملاک اون منطقه هستن نه آنهایی که ده ساختمان نوشهر دارن برای خوشگذارانی به اون منطقه میان لطفاً فقط به ملک دارها که بخاطر ملکشاه دلسوز منابع محلی طبیعی هستن